Trött tröttare tröttast

Jag är trött. Jättetrött. På mornarna, förmiddagarna, dagen, men vipps då kvällen kommer får jag energin och kan börja med storkok eller dammsuga huset kl. 23 på kvällen.


Pappas matkasse

Har idag ätit första portionen av pappasmatkasse.ax. Jag är så positivt överraskad, även om jag hört av andra att det ska smaka hemlagat osv. Det är nog första gången jag köper färdig förpackad mat. Men man måsta ju prova iallafall.

Här kommer bedömningen av Skaldjurslasagnen:

1. STOR portion. Räcker lätt till mig och barnen 420g. Chrille äter ändå inte kolhydrater.

2. Luktade inte sådär prutt (som färdig förpackad mat gör) när man öppnade förpackningen. Och den håller ca 10 dar, utan konserveringsmedel tack vare snabb nedkylning och någon slags vakumbehandling.

3. Smakade hemlagat. Jag är faktiskt imponerad.

4. Priset var strax under 7€ per portion, 3,50 för en måltid för mig, då den var så stor.

Prova! Praktiskt nån gång, men inte alla dagar.


Jeff tävlar på riktigt

I lördags var Jeff & Li med i nåt lopp i Jomala. Tror d va Janne Holmén loppet. Li sprang 2 km och hata d. Jeff sprang 1 km o kom tvåa. Han va då stolt när han sa "och jag vilade inte alls, bara lite såhär" så visade han hur han böjde sig framåt och satte händerna på låren o flåsade lite. Tävlingsmänniska !!


Modell

Den här bilden skickade jag till syrran för ett tag sen. Hur jävla ful får man bli.


Måndag

Min Anki är i Turkiet. Jag regerar själv i butiken denna vecka. Och hittills (efter en dag) känns det helt okej. Så småningom är jag väl slutarbetad o ruttnar. Set är alltid kul när man får lång tid på sig i butiken. Fixar upp så den andre blir glad så den är tillbaka.

O YESS idag har jag pinat mig iväg på träning igen. Vid fem snåret kände jag hur luften började pysa ur mig, så hastigt tog jag upp Avancias bokningssid o klickade in mig på pump idag o Combat imorrn. D va skönt efteråt. Men skulle inte kommit mig iväg om jag inte bokat :)

Jag måste, främst för min stackars artrosrygg, men oxå för den allmänna hälsans skull. Och så är det ju kul!

Så nu vid midnatt pyste det till i en pirkka ölburk o rasslade rejält i pistagenötspåsen. Because I'm worth it! Att jag inte går o tynar bort. Hahaha. Nu har jag kört SONGPOP, men alla har gått och sova så jag har ingen att spela mot. Trött o GO. Natti.


Helgen

Som många av er vet så var det OPEN by NIGHT i fredags. Li var med i modevisning och Dunderdans-uppträdande. Missade tyvärr dansuppvisningen då det var knök i butiken. Åu maj gaad va folk! Härligt, men att det orkar vara så ojämn ström på den här ön.

Alla vallfärdas från kommuner långt bort, för att få trängas o träffa massa folk. Sen åker de hem ett år, eventuellt kommer de in en sväng på lucia och sista veckan innan jul. Nåja, vi lever alla ett fritt liv och gör vad vi vill.

Igår på lördan somna jag mitt i filmen "Kommisarie Späck". Och sov 12 timmar. Härligt. Nu är klockan ett på natten och jag är dödstrött. Men håller på o surfar Thailand. Ja, jag vill åka. Riktigt jävla mycket.


Kantareller

Fick en hel matkasse med trattisar av pappa. Skulle tagit ett dygn att rensa om jag inte fått assistans. Jeff letade spindlar o smådjur förståss.


Förmiddagsträning

Anki & jag är lediga samtidigt några timmar idag. Vi for till gymmet. Skönt va d. O ännu skönare att jag faktiskt hunnit 3 gånger till Avancia den här veckan. Äggröra + stort glas mjölk. Dusch, sen jobb. Opel by night ikväll. Massa erbjudanden på stan. Li är med i modevisning kl.18 på Torggatan. Vid regn inne i Sittkoffs. Hon ska även uppträda med Dunderdansarna kl. 19. Det är 200 dansare som ska dansa. Häftigt.


Because I'm worth it!

Denna morgon/förmiddag kändes piss. Jag kände att jag behövde nånting. Hänga sig, nä. Promenad, nä regna för mycket. Jag ville unna mig nåt. Jag började rota på internet och TADAA! Mjuk & Len Cityvhade tid direkt för fransfärgning och ansiktsbehandling. Gasade dit. Fick mörka fransar, medan färgen verkade fick jag handmassage. Sen brynplockning. Ansiktsmassage och mask. Jag somnade. Tack Tina säger jag bara. Nu vill jag inga hänga mig längre :) ska hoppa ur mina skitiga mjukiskläder o fara på jobb. Oj, kanske borde äta lite oxå. Slarvig frukost, vrålhungrig nu.


Trött

Noll inspiration till annat än att sova. Trööööttt!!


Bra utsikt


Bodycombat

Klockan är ett på natten och jag sitter i sängen o lallar. Idag har jag jobbat. Kom hem strax efter kl sex för att äta, men fick istället reda upp o STÄDA efter Famous "halvårkalas" som Li hade i full gång med valpbesök och klasskompisar.

D va ett jävla liv och utsmetat valppiss här och där. Tvättmaskinfn och torktumlaren var i full fart. Nån hundfan hade pissat i Lis säng oxå. Så ingen mat i magen. Snodde nå pulver av Chrille och drog iväg på bodycombat, skönt för nerverna.

Det vart konsekvenser för Li och hennes dåd. KOMPISFÖRBUD!! Hon sade efter att hon funderat en stund. "Jag trodde att jag skulle bli ledsen av kompisförbudet, men det känns helt okej. Ganska skönt".

Haha ja det förstår jag. Herregud vilket jävla gäng!


Li poserar

Fyfan vilken cool dotter jag fått! Hon skulle göra olika poseringar inför en annons och här är en av de frivilliga posarna. MAMMAS FLICKA dedär :)

 


Grattis Famous

Idag blir valpen vår 6 månader. Gullig som fan.


Träning

Jag lovar ingenting. Men jag har EVENTUELLT kommit igång med träningen efter ca 1 års uppehåll. Jag måste, mest för min ryggs skull. Men givetvis för allmänna hälsans skull. Och så gillar jag mitt fysiska yttre (läs utseendet) bättre när allt inte hänger o jag hatar känslan av att flärret rör sig (dallrar) när jag rör på mig.

Jag har nu varit till Avancia 2 ggr i veckan i 3 veckors tid, och promenerat massor. Ser redan resultat oxå, sånt e kul. Fast jag äter vad jag vill.

Idag har jag tränat med smink:


Till kusin

Min älskade kusin Sandra tycker jag borde ta bort nagellacket från möhippan juni/juli. Jag tycker det nöts bort ganska bra. Äger inget nagellackborttagningsmedel tror jag.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/104957/images/2012/pic_5069b0bd9606ee2b6f9ce1b1.jpg" class="image">


Nya husdjur

Jeff gillar djur av alla dess slag. Just nu är han inne på sniglar och spindlar.

När man hämtar på dagis har han ofta en massa spindlar i nån hink. Idag tyckte han att sniglarna skulle vara med vid matbordet.

Det är rätt intressant att titta på dom, o hur långa dom kan bli när de sträcker på sig.


Mariebad

Igår var jag & Anki + 6 kids och simmade till Mariebad. Såg ut som och lät som ett dagis i omklädningsrummet. Men de hade så kul, och rena blev dom!

Ang. Jeffs simning så dök han ju även ner till bottnet och plockade upp föremål, då han var 3. Tror det är 2,20 eller 2,50 m djupt där. Asså jag tycker det är tungt, o den där lilla kroppen kämpar sig ner. Duktig.

På tal om annat. Jag kör så sällan med bilen i stan, så det där med P-bricka har inte blitt nån rutin för mig. Får hon provision???


RSS 2.0