Gott Nytt År


Min frisyr

Å vad fint Moa gjorde mitt hår!


Nyår

Sitter i Lemland hos Johnny & Jenny. Har ätit middag, och myst med deras 7 månaders Maine Coon "Rafiki". Sjukt fin frasse på 5,6 kg. Hur stor kommer inte han bli!?

6 härliga vuxna och 5 barn, massa raketer och god mat. De minsta spelar Wii och jag blir för tillfället friserad av Moa 11 år, riktigt duktig och bövelen vad SKÖNT det är! Somnar ju nästan.


Jag tror fan jag pissar ner mig

UR EN TRÅD PÅ FLASHBACK. Ni måste läsa, jag skrattar ihjäääl!!

HJÄLP! MIN SVÅGER LUKTAR STJÄRT!
För att ni lättare ska förstå problematiken kring rubriken, ska jag försöka ge en så kortfattad men ändå en så detaljerad bakgrund som möjligt.

Jag har känt min svåger i ca 8 år nu. Våra familjer umgås ganska flitigt och vi umgås även ofta på tu man hand. Vi kommer bra överens och har flera saker gemensamt som tex fritidsintressen och olika värderingar. Det händer att vi, bara han o jag åker iväg på nån weekendresa och dricker bira i nån större stad i europa. Min svåger är akademiker, har ett väl ansett yrke, men samtidigt kanske en av de mindre begåvade människor jag mött i mitt liv.

Han tycks framstå som tämligen "normal" i de flesta sammanhang även om hans utseende kan anses vara "en gnutta udda" som någon sa. Han är kortfattat en "bra kille" som är lätt att umgås med.
Så till problemet...

I somras besökte jag (oannonserat) min svåger i hopp om att få låna några verktyg av honom. Jag visste att han höll på att jobba på baksidan i sin trädgård och när jag kom runt husknuten såg jag honom där, i tajta badbyxor, framåtlutad mot sin hammock, och kliade sig i röven, INNANFÖR BRALLORNA! Inget konstigt med det kanske, men ganska snabbt efter att handen är uppe ur brallorna så luktar han på fingret som han precis haft i röven. Jag tyckte mig samtidigt se ett litet leende på han mun.

Allt detta upplevde jag på ett par sekunder, och jag vart minst sagt ställd. Jag hostade till och min svåger vände sig om, jag låtsades som om jag inte sett nånting, och han var helt ogenerad.
Jag fick sedan låna verktygen. Efter det tyckte jag att verktygen luktade stjärt. Eller rättare sagt, dom gör det. Jag bad min sambo att lukta på en vinkelslip som jag hade lånat, hon tyckte att det luktade hamparep. PRECIS! Det är ju för fan samma slags lukt, inte som bajs utan lite söt, sliskig stjärtlukt. Jag berättade vad jag hade sett, men hon vart förbannad och sa att jag inbillade mig. Kanske det, tänkte jag. Han kan väl inte gnida sin röv mot alla sina verktyg?

Tre veckor senare. Svågerns familj kommer på besök. Plötsligt kommer han på att han glömt sitt snus i bilen. När han går ut till bilen så observerar jag honom från köksfönstret. Och vad ser jag. Jo han trycker in ett finger i arslet innan öppnar bildörren, och när han sätter sig i bilen drar han sitt rövfinger långsamt och demonstrativt på ratten. VA FAN! VAD ÄR DET SOM DRIVER MÄNNISKAN TILL DETTA? När han kom in en kort stund senare befann jag mig som i chock. Mina tidigare farhågor hade besannats, mitt framför ögonen på mig, igen!

Jag har flera gånger efter detta noterat min svågers rövpillande i samband med fingerluktande och smetande på olika saker som tex dörr handtag, kaffebryggare och fjärrkontroller. Det känns som om allt luktar röv hos svågern numera. Till och med besticken luktar röv ibland!!!. Min sambo vill fortfarande inte prata om det, även om hon medger att allt i hans hus luktar "hamparep".

Sist han var på besök hos oss efterlämnade han en svag doft på kylskåpshandtaget i mitt kök... jo, just det. jag luktade på handtaget efter besöket.

Vad ska jag göra? Kan man anmäla honom anonymt nånstans, typ till psyket eller så? Han kanske är sjuk.


Fredagsbak

Int för att det finns nåt som heter så. Men det blev så idag.

Jobba 10-18

Hemma 18.30 o städade Jeffs nedbombade rum lite

19.00 vek tvätt som någon vänlig själ vågat tvätta medan jag var på jobb

19.15 fixa så Li o Tindra kunde måla glasburkar medan jag lagade cupcakes. Lis cupcake maskin är oslagbar!

19.45 (cirka, jag har ju inte tagit tid om ni trodde d) lagade kristyr och satte på cakesen. Städa undan.

20.15 var det dags att fixa fram kvällsmål

20.30 fick jag slänga mig på soffan.

Dunkar i fötterna men alla är glada. Ha en trevlig fredagskväll. Tror jag ska se om det är gott med ett glas rött.


Ostgamen

Såhär kan man ju å göra, om man gillar ost. Skönaste var hur han lämnade sin miniosthyvel, huggen mitt i.


Oj då

God Jul på Er då. Eller God Fortsättning :)


Lyxar till det

När jag kom hem från ännu ett stressigt långt arbetspass, börjar de gulliga barnen ivrigt plocka undan bråte (godispapper och annat krafs de släpat fram under dagen). Jag slänger mig i soffan o pustar ut. Li erbjuder mig fotbad och fotmassage. Underbaraste dottern i världen. (Kanske inte mamma varit på bästa humöret lately?) det här var ljuvligt. Men snart upp o hoppa igen. Inventeringsstart!


Gullig

Väntar på att matte ska morgonhälsa. Så jävla gulli!!


En lugn helg

Helgen har varit lugn, syftar på alkohol-lugn, på jobbet fullt ös alla dagar, great! Men för att orka med jultempot så får det vara alkoholfritt tills det värsta är över, sen blir d supas igen, hahaha.

Har dock haft yrsel och tryck i huvet en par dar. Chrille säger att det är abstinens efter sprit, hahaha. Kanske d. Men så fort jag anstränger mig så känns det som om tinningarna ska spricka och så svischar d om ögonen. Så ikväll har jag inte:

-plockat
-dammsugit
-tvättat
-skottat (gjorde d imorse, helvete sku ja int sluta med d??)

Idag kl 13 hade Jeff simskolesvslutning, de visade upp vad de lärt sig, jätteduktiga, Jeff var lite i en annan värld men var jätte duktig. Han simmade 50m (fuskade lite o hängde på Chrille när d vart slött), dök till bottnet på det djupa o plockade upp prylar (hur djupt är det? 2,20/2,50 kanske. Snacka om att mitt huvve skulle sprängas då iallafall. De flöt som sjöstjärnor (Jeffs arsul sjönk så han låg som nån fällkniv) och sköldpaddor.

Sen for jag på jobb, efter jobbet till Fantasia på middag. När vi hade ätit klart kom vi på att vi ju var bjudna till mamma o pappa på rökt firre. Dit for d. Men vi åkte dit iallafall och tog fisk o potatisar med oss hem för framtida bruk.

Hem och varva ner trycket i huvve. Nu ligger jag i sängen och ska se på Solsidan som jag glömde bort, eller jag glömde bort att det var söndag av nån anledning :)


Grr

Om inte jag kommer att få många julklappar i år vet inte jag. Jag är så jävla snäll och duktig.

Chrille körde fast med bilen på parkeringen imorse när han skulle o simma med barnen. Där blev den o stå. Och den stod kvar när jag kom hem från jobbet, även halv tio stod den kvar. Alla spadar och snöskyfflar var ännu trasigare än tidigare.

Jag tål inte sånt där. Så några hinkar kokhett vatten under hjulen och pappas järnskyffel så var den loss. Mannen i huset är jag! Inte lat OCH händig. Snacka om klippa. Klappar mig på axeln och berömmer mig själv.


Snälla tomten

Snälla tomten. Jag önskar mig ett par sådana handskar från ZIC ZAC. Stl S/M. 22€.


Sur dom en citron

Ja träningen går bra. Hade uppehåll förra veckan då jag var strandad i hemmet. Men ingen träning, dålig artrosrygg. Den mår rätt bra nu, bortsett från de oergonomiska övningar man utför vid snöskottning. Helvete för all snö!! Och helvete för att ingen (förutom Jeff som skottar trappan med nöje ibland) gör nåt åt det!! Jag tar snart varmvattenslangen och spolar ikring mig här.

Jag plockar undan, andra plockar fram
Jag dammsuger, andra skräpar ner
Jag skottar snö så inihelvite, snön fortsätter falla
Jag jobbar som satan, andra klagar på att jag aldrig är hemma
Jag måste träna minst 2 ggr i veckan, hotar med att dim nog inte vill ha en mamma med rullator om 5 år

Sååå...
jag har slutat dammsuga och plocka undan, fy faan hur här ser ut.
Jag ska inte skotta mer, tur att man har fyrhjulsdrift.
Jag måste fortsätta jobba i julruschen, tur att man har duktiga barn.
Funderar på att träna fler pass i veckan så man slipper se skiten hemma.

Ja. Jag är fittig nu. Jag räcker inte till. Dom får acceptera d nu bara. DET FINNS EN VUXEN TILL I DET HÄR HUSHÅLLET. Men var fan e han? Banna!


Jeff har kläckt ur sig igen

Våra barn har alltför mycket prylar, speciellt Jeff, han har tågbanor i alla rum, och de där jääälva bilbanorna som tar plats. Jag sa åt barnen:
 
"tomntenissarna har nog sett hur mycket grejer ni har i era rum, så det kommer nog inte så mycket leksaker i år"
 
Li fick sad-face. Men Jeff svarade glatt
 
"jahaa....men då önskar jag mig nog en iPad!!
 
Yes sure gulle =)
 
Det blir pannlampor, kläder, klockor och filmer i år. Kanske nåt tillbehör till Wii´n som Li skrapa ihop på jultidningarna. Men inga nå mer jävla bil- och tågbanor.

Bröllop

Jag var på bröllop i lördags. Som Linas kavaljer. I smoking, herrskor, skäggstubb och kalsonger med strumpa i.

Vilket drag det var! När jag vaknade på söndagen var filmen klippt, men jag hade en liten snutt kvar där jag går o yrar o letar mina kläder. Vilket blev bekräftat att var sant. En del av killarna på festen tog av sig skjortorna på dansgolvet och jag var ju å man så...med bh.


RSS 2.0