Korvela ringde till slut...

...och tyckte att det var en bra idé att ta ut "båda två" på en gång. Så vi fick operationstid på tisdag  =)  fattar inte, nu blir jag ju nervös ju. Och det komiska (jätte) är...Chrille ska operera axeln och bli inlagd han med SAMMA DAG! Så vi får väl gå hand i hand och skriva in oss på måndagen, han på våning 2 och jag på vån. 3.

I och med att han hade väntat ett halvår på att få sin op-tid gick ju givetvis inte den att ändra, och tisdag var enda dagen som skulle passa för kejsarsnitt.

"Jaaa, du får prioritera nu", hördes från andra sidan tråden.
"Okej, han får väl komma upp hälsa på oss när han vaknat", svarade jag till gyn pkl. damen i andra ändan av tlfn.

Tror Chrille är lättad att slippa vara med, han tål ju inte ens en spruta, och mer än en droppe blod får den manliga karaktären att bli yr *fniss*  Det går nog bra. Jag klarar d själv, det finns ju andra där i gröna rockar som gör grovjobbet åt mig. Skulle inte förvåna mig om lillfiluren börjar pressa sig ut innan. A-a-aaaa, nä-nä-nä gubbe lilla, stanna där du är några dagar till nu.

Såå...då ska det pusslas med barnvakteri. Vi är ju inlagda samtidigt, och Li ska ju servas. Tur att hon har en faster som jobbar hemifrån och är snäll och ställer upp, att hon har en pigg mommo o moffa som finns när det krisar.

Så på tisdag är man mamma till lilla Jeff! Tjoho! (*darr*)

Kommentarer
Postat av: Petra

Spännande! Och vilken tur att du får allt "fixat" på samma gång!

2007-10-31 @ 10:51:23
Postat av: Jenny

Ahmen guuu! Jag blir rörd och börjar lipa! Tänk att veta sådär... "på tisdag ska jag få barn". Roligt, roligt! Och skönt att du slipper krysta :P

2007-10-31 @ 11:08:16
Postat av: Camilla

Jag kan komma o hålla dig i handen på tisdag oxå om du vill så får jag snacka lite m Jeff när du snarkar ..=)

2007-10-31 @ 11:14:47
Postat av: Sofia

Oj, nu blev man ju nervös:) Va spännande!

2007-10-31 @ 11:32:15
Postat av: Lessa

Spännande, lycka till!

2007-10-31 @ 12:43:11
Postat av: Tessa

Camilla: Du är inte lika mesig som din bror ang. sprutor, blod och operationer då? Kanske det är faster som sku borda ta första tvätten på Jeffen
;o)
(För tillfället leker de bebis i sovrummet: Chrille: Jag vill ha blå nappflaska äääääää. Li: Men vill du ha lite tiss istället då?) Dom e faktiskt roliga.

2007-10-31 @ 15:34:15
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

Jag kan bita ihop, andas djupt o blunda med ena ögat.. men jag gör det så gärna om du vill ha mig med, en stor ära rättare sagt =)

2007-10-31 @ 21:26:48
Postat av: Emma (barnvaktis)

Åh, jisses, grattis =) Kanske man får komma och hälsa på sen om några veckor då? Och titta på lillen?
Kramis, Emma

2007-10-31 @ 22:01:06
Postat av: åsa

wow! bebis på tisdag!
va avis ja blir!
ja vill också ha bebis nu, int i december som påstås... (asdålig planering I must say, att få barn runt juletider...)

hoppas allt går finfint!
hälsningar från skärgården

2007-11-01 @ 09:12:52
URL: http://www.akurat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0