G L U K O S B E L A S T N I N G

(För er som inte vet vad glukosbelasning är kan ju googla om det, men kort och gott: jag har diabetes typ 2 i släkten och måste genomgå en undersökning om det finns risk för graviditetsdiabetes)

Söndag:

Fastande efter klockan 20.00
Endast vatten framt ill 24.00

Törsta ihjäl och vara hungrig hela natten.

Måndag:

07.20
ringer klockan, upp o hoppa! Inte dricka. Inte äta.

07.45 ropas jag in till labben på sjukhuset, provrör nr. 1 töms ur en ven i högra armvecket. Dricker glupskt upp ca ½ liter (?) sockerlösning (frukost!) Sitter i väntrummet 1 timme och läser en tidning, vrider och vänder mig i olika ställningar, OBEKVÄMT!

08.50 ropas jag in igen för att fylla provrör nr. 2 med blod. Blir erbjuden en brits, då det inte är så jävla skönt att sitta på en stol en timme till...dynar bort och blir väckt för tredje och sista blodprovet 09.50, nu tar d ont i mina ömma vener. 3 stora hål i armvecket senare får jag åka hem. Har en saftig nektarin i bilen och väntar. Saften ur den rinner som snålvatten ner över mitt gråa linne. D skiter jag i. Fy fan va gott!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

känns bekant... fick oxå göra det när jag vänta Sampa pojken.. =)

2007-08-13 @ 14:52:47
Postat av: Anonym

Jaha! D visste jag int. Man har varit lite matt idag
=)
tar snabbt igen mig kan jag tillägga.

2007-08-13 @ 16:53:04
Postat av: kusse mia

joo jag kommer ihag nar man sku ta nage laktos prov o skulle dricka detdar sota vattet. IIInte frant. Fast d var varre nar man sku masta dricka typ 4 liter saltvatten forran dom skulle upp i arsle o titta
forst. 100 ggr varre d. urk

2007-08-13 @ 23:20:10
Postat av: Tessa

Har terrat d med, laktosen smaka ju rätt skit, det här jag fick i morse var helt okej. De där litrarna man sku häv i sig innan endoskopin smaka inga smultron d heller. Fy helvete! Hade glömt att hur mycket man än blanda ut d med saft så kom smakfan igenom, UÄCK!

2007-08-14 @ 00:38:11
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Jenny

Jag sitter och försöker bräcka er nu med nåt som är ÄNNU värre. "Upp i arsle"... nä, jag ger mig.

2007-08-14 @ 07:05:57
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Tessa

Hahahaa, nej här finns inga filter på hur bryskt inlägget får vara
=)

2007-08-14 @ 15:18:00
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: kussa sandy

Jasså, hur bryskt som helst sa du? jaa, men då kan jag ju passa på och berätta om då jag var till södersjukhuset och fick en kamera uppstoppad i mitt ARSLE....Läkaren konstaterade: jaa, du har ingen blödande tarm, men däremot e mynningen lite irriterad. kan det bero på för mycker analsex??? Jo jag tror det, sa jag och stövlade hem!!!

2007-08-15 @ 10:28:36
Postat av: Tessa

Jammen du e ju värst i hela universum. As!
=)
Du leder.

2007-08-16 @ 09:41:17
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: kussa sandy

YESSS!!!!!!! jag leder!!!! Viktigt, och framförallt moget...hahahaha

2007-08-16 @ 11:08:50
Postat av: Anna

He he! Va gött de e att va in och läsa på din blogg emellan, Tessa! Jag får mig alltid något gott skratt eller ett mysigt leende. Eller ett riktigt asgarv, som nu just tex... Puss på er!

2007-08-20 @ 12:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0