Li, bästaste Li


Jeff älskar ju "blink blink", o köpte en saftblandare. Den + akvariet ska på varje kväll, men han hinner titta på det typ 30 sek. innan ögonen rullar iväg.


Chris Li Helsing 6 år och 8 månader


Och Bianco får sova med Li.

Li har börjat på simning igen.
Man har inte så stor koll på vad de gör där. Men i torsdags fick jag höra att de hade simmat 100 meter. Det är inte illa pinkat för en 6 åring. Om det sen var det enda hon gjorde under lektionen vete attan  =)  hon är så envis och tävlingsinriktad, uthållig och energisk den här flickan, hon gillar siming, så det är skitabra att hon fick plats i Talanggruppen. Snart krålar hon nog om mej. E värdelös på längdsimning jag.

Hon har egen klocka på ringning.
Och stiger upp själv senast då den ringer 07.50, ibland vaknar hon innan. Jag samlar ju varje minut sömn jag kan få om mornarna. Morgondragning är det skönaste som finns. Imorse hade jag somnat om lite för djupt och när jag vaknade 08.10 satt Li o Jeff o käka frulle ensamma, Chrille var på jobb. HOho va cute.

Hon gör fortfarande läxorna på eftis
Och det är så skönt, att det går automatiskt och att hon inte tycker det är svårt. Eftis är för övrigt så jävla bra, iallafall Kråkan. Calle Greiff är suverän och ungarna älskar honom. De hittar på roliga saker varje fredag. Det pysslas, leks och far på utflykt. Utan eftis skulle inte Li vara lika nöjd, det vet jag. Hon behöver lite fart o fläkt.

Hon tar ansvar över Bianco
Frågar varje dag ifall Bianco ätit (man vet aldrig med mamman, ifall hon glömt!). Så leker hon med Bianco en stund varje dag, "skola" som vi kallar det, lite konster och söka godis. Hon tar ibland ut taxen på promenad -ensam och plockar även upp bajset i påse (gör inte ens Chrille).

Hjälpsam och omtänksam
Li hjälper gärna till för att underlätta för sin arma mamma, som klagar o surar över att det blir så stökigt hela tiden. "men mamma, jag har ju sagt att det bara är att säga till så hjälper jag dig" säger hon ömt. Bästa Li.

En liten lillmamma är det vi har, tack och lov. Vad skulle man göra utan henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0