Trädgårdsarbete

Nu (läs igår till 00.15) har jag flisat hela högen med ris, och kvar återstår bara en massa massa ved. Idag var stubbfräsarn Simon hit och fräste bort 4 stubbar på 2 timmar, och när han var påväg härifrån så hade Ulles pappa åkt förbi o sett vad som pågick och tyckte att Simon juh kunde komma över till Ulle o fräsa lite där med. Se så lätt man kan förtjäna pengar om man har köpt rätt maskin!  =)  trevlig och duktig kille, väldigt tillmötesgående och snabb och inte alltför dyrt heller, jag kan ju tillägga att han även hyr ut skylift för hmm, va d 85 eller 65 EUR i dygnet. Det är ju bra att veta när hösten kommer o takrännorna ÅTER IGEN fylls med löv i vårt 20 meter höga hus.

Nu väntar jag på att nån ska komma o hämta veden, sen ska syrrans kille komma hit o gräva lite o så häller vi lite grus på gården så  har vi kommit ett steg närmare terass! Jag har förresten hällt fliset från grenarna på en fiberduk på vår lilla ogräsplätt mellan Ålandsvägen och huset. Så slipper man bry sig om den det närmsta taget. Kommer väl lite vintergrönt dit sen när vi fått staketet dit. Sätter man dit nåt nu så lär det ju förstöras.

Min förmiddagssyssla

Till Gröna udden en sväng med Li, då dagiset hade gått dit imorse. Mysigt då det ännu var soligt ute, vart tog den vägen?


Huset målas för fullt


Och här är resultatet av mitt nattjobb

Ska fylla hela vita fiberduken med flis, o sen bark ovanpå.


Kommentarer
Postat av: UlleC

Jo,pappsen blev liite het när han hörde hur förmånlig Simon var, kanske han stod och vaktade på honom hela dagen för att haffa honom när han var klar hos er?!? Ruskigt effektiv och trevlig typ!

2010-05-10 @ 18:30:49
Postat av: Tessa

Hahaha, yapp, värt vartenda sedel! Fränt då han stod där på trottoaren med blinkersen på i väntan på att få kontakt med någon involverad. Simon fick helt klart lite reklam då stubbarna var nästintill mitt på Ålandsvägen =)

2010-05-10 @ 18:35:42
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0