Trädgården

Jag har haft mega röj här idag.
Hoppa i sovmorgonmjukisarna när jag steg upp pigg som tusan halv tio (hör till ovanligheterna). Hann inte ens få i mig halva frullen innan Costa o kompanjonen  stod utanför o meka upp ställningar för måleriarbetet av husfasaden. Plötsligt stod jag ute o flisa, i mina mjukisar med knän, helt addicted o förtrollad stod jag åter igen o påta de där stackars trägrenarna ner i den hungriga apparaten som bara tuggar o tuggar. Jag älskar den. Det borde vara ett måste för varje hushåll som äger minst ett träd, som ska ansas varje vår. Det är roligt och så blir man av med "riset". Jag tänker använda fliset/resterna till att stoppa ogräset. Fiberduk på eländet o sen fliset på och så ett lass med bark som ögongodis.  Tadaa! Och i framtiden så ska det sås nåt i barken. Men inte nu. Nu tänker vi praktiskt. För att slippa det där (jävla) ogräset framför huset så blir d bark. SKITBRA.

Li sover hos mommo o moffa o jag ska duscha och tvätta håret, stort projekt. Imorrn e d några timmar jobb, o sen börjar jag ev. reppa i träggårn igen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Säg till om ni behöver hjälp med det där ehm... Målandet. Har inget emot att trängas med Costa på ställningen ;)

2010-05-08 @ 10:12:50
Postat av: Tessa

jasså d har du inga Jenny =) du får träng dej upp där mellan killarna o fråga efter en pensel då

2010-05-08 @ 20:44:01
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0