Farväl

Idag var Lis absoluta sista dag på dagis. Den utnyttjade vi till att efter frullen åka o köpa 4 ekologiska Weleda duschtvålar från Ekokliniken, sen till Rosenblads o köpte 4 smultronplantor. Så bad jag dem slå in duschtvålen med smultronplantan o d vart ju jättefint! Glömde ta kort, nörd. Hem o tryckte i Jeff en wienerkorv o lagade hans parkväska o förde honom vidare till parken, sista dagen. Race till Bilhallen med bilen som skulle på service, pick up av Chrille i "grisbilen" (Toyota Hiace 1977) sen körde han oss (mig och Li) till Wäktargränd/Mariegatan. 1 minut efter att han släppt av oss kom vi på att vi hade glömt det hemlagade avskedskortet hemma, vända om o traska hemåt. Tog cykeln till Lis dagis och delade ut de fina paketen till den underbara dagispersonalen. Sen var jag med där 1½ timme och pysslade o åt mellis.



Mot tre snåret så var det dax att åka hem o hämta den blå lavendelblomman som Jeffs parktant skulle få o cyl till parken. Sen från parken till dagis o hämta Li. Så fick Jeff leka på sitt favvodagis, han ääälskar när vi är där på gården. Han cyklar alltid omkring på deras cyklar. Runt runt runt.





Asså jag fick det lite jobbigt då vi lämnat dagis. Bara hej då sådär. Ville springa tillbaka o ge en kram åt alla dagistanter. Men alla var inte ens kvar på jobb. Som tur är har jag en enkät här hemma som jag glömde ta med, den ska vi åka och lämna dit en dag så får man se dom igen. Det kändes så konstigt, men jättekul att få vara med några timmar där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0