Nu kommer det bilder!

Fredag kvall

Det var ju sana satans JUMBOVAGOR pa Kata Beach en dag. Chrille vart 10 pa nytt o Li o hennes kompis (i forgrunden) ville med ut med skrackblandad fortjusning. Helt sjukt var det, man tappa lixom bikinin nar man kasta sig med det starka vagorna.

Mini-tsunami


Pa stranden med hotellgrannar. Jeff har blek rygg.


B O N G O
Vi har skickat upp en "lyckolykta", men tande den framst for att fora en tanke till Bongo. Vi brukar annars ta en longtailboat o lagga lite orchideer i vattnet o halla lite ol i havet for honom, men nu valde vi detta for en minut. Jag och Chrille traffades ju i Thailand tack vare Bongo (och kusin Sandra) for ganska exakt 7 ar sedan (pa alla hjartans dag). Vi var inte hemma pa hans begravning, sa vi brukar tanka pa honom da vi ar har.

De har flyger sedan ivag hogt upp i skyn. Vackert, men sakerligen snart forbjudet i Scandinavien da de far sa hogt.


P H U K E T  F A N T A S E A
Vi har varit till Phuket Fantasea (tack for tipset Lessa). Det var maktigt, men lite utdraget mellan varven, och sa tycker jag ju lite synd om djuren. Men fotade oss anda med en tigerunge (maste ju passa pa). Vi akte med Susanna o co. och korde mega buffe' efter showen.



Attityd Li


B E A C H
Det blir lite middagar nu som da med Susanna, hennes 2 pojkar och hennes mamma med sambo. Chrille hakar pa ibland, men stannar garna pa rummet da Jeff har somnat for natten (sover inte om dagarna, sa han brukar dacka ratt tidigt ibland).

Sahar fint sitter barnen i vantan pa maten och aven efter. Helt totalt fixerade ar de av sina Nintendos. Om man fragar Li vad som var bast med hela resan nar vi kommer hem kommer hon bergis att svara da hon spelade med Noah o Natanael. Avgiftningen kommer att ske da vi kommit hem.


Vi har aven "solat" ihop lite och fick i oss var sin Breezer i hettan.



Coco-nut! Sager Jeff klockrent.





24.2 Grattis Tessa - P H U K E T  Z O O
Var thaivan Takaten kom med oss till Zoo. Det var helt okej, trodde djuren skulle ligga halvdoda o kippa efter andan, men sa var icke fallet. De var piggare och mer alerta an djuren pa Skansen en hogsommardag.

Vilken croco-grop


Inne i "poppas kaft"


Stora changar diggar sma bonstjalkar


Sa jala lurvig elefant har jag aldrig sett, sjukt sot!


Men allra allra bast pa hela min fodelsedag, var nar jag kunde pilla en tiger pa nasan, den morrade o lat, strok sig mot min hand. O nar den trottnade sa hamtade jag bara Jeff sa fick den hungriga ogon och hoppade den mot gallret med sina skitiga blota tassar sa det sprattade svart vatten over hela plytet mitt, LOVELY!

Jeff kallar krokodil till poppa och natten efter zoobesoket sa satte han sig upp o pratade i somnen 3 ggr, vid olika tillfallen, varje gang sa han "poppa laaali" = krokodilen farlig. En annan natt sa satte han sig upp i sangen och skrattade "mhoffa lööl" = moffa öl, haha.


Det regnade dagtid for forsta gangen sen vi kom ner. Men det ar inte darfor han e naken mitt pa stan.


Kommentarer
Postat av: sandra

vad härligt ni ser ut att ha det.. ska bli skönt dock att se er igen... Rest in peace P...

2010-02-26 @ 20:34:43
Postat av: Anonym

Fint att ni kommer i håg Mr B

2010-02-27 @ 00:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0