Mysfredag!!

Mitt i julstressen kom jag på den briljanta idén -MYSFREDAG.
Började fredagsmyset med en promenad i blåsten till jobb (Dillen). Sen jobbade jag, slog in paket o bar varor, städade, sprättade upp en pall med STIGA Snowracers, o slog in paket igen. Plötsligt var klockan halv två och kvar i magen fanns inte längre frukosten som jag fick i mig vid 8.30. HUNGRI! Fredagssushi på Nikolaj, kan det bli mysigare?!

Sen lite mera jobb, abstinens, så via butiken (Familia) pv. hem o kramades med Anki lite. Chrille for o tränade 17.30, barnen ensamma en stund, jag kom hem ca 17.45, fick i mig nå avskrapsmat, packade simkläder i smyg medans Li gick ut o rastade Bianco. Satte igång bilen så den skulle bli liite varm iallafall. Sen bar kosan av till Sittkoffs garage för avfrostning. Köpte lite examensgåva till syster som tog sjukskötarexamen (eller va d no heter) idag GRATTIS BÄSTA SYSTER JESSICA! Sen via Therese Broderi o köpte REA-garn. Oj så Li pysslar på med garn. Sen överaskning för barnen, plocka upp Chrille vid sju-tiden från gymet och MYSFREDAG PÅ MARIEBAD.

Överlyckliga barn. Ett Mariebadbesök utan att ha nåjsat sig till det måste vara en glad överraskning. Jag sade redan pv. dit att "det blir inget långt besök idag sen, klockan börjar bli mycky", men vafaaan vi va int hemma förräns lite över nie. Vattenrutsch, dykning o bastuviftningar. Satte i bastun så länge så jag nästans blev yr av törst, men satt kvar tills vifningen var över. Viftaren Fehmi (och jag med faktiskt) var imponerad av Milton (13-14 år?) som satt inne längst av alla.

Jeff har glömt lite av sina simkunskaper, men kom igen på slutet efter en timme i vattnet. Fan att man inte kommer sig iväg oftare. Men åker vi iväg på semester, så lär han ju simma alla dagar. Li simmar redan flera hundra meter. Själv har jag tagit ålandsmärket, minns inte hur långt det är (300?) o fy fan va jobbit ja tyckte att d va.

Snart, någon dag så ska jag gå o byta tillbaka till min gamla tlfn som varit på lagning. så kan jag ta bilder igen. Tråkigt med bara text ja vet. 12:e dagen jobb på raken imorron, men jag vet fortfarande vad jag heter o var jag bor, så de går bra  ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0