Dagens projekt

-Vi har en sekretärstol vid datan.


Och såhär satt vi på den i måånga månader då sitstyget gav upp. Man vart inte så långvarit vid datan, för efter max 2 timmar börja d smaka fan i röven, eller då hade det smakat fan i röven 1½ timme redan.


-I somras köpte jag tyg och sydde sitsen då jag var till mamma o pappa.


Något bekvämare. Så farligt bekvämt att chansen att ryggstödet blir sytt är mycket liten.


Jag har lånat mammas symaskin (för flera veckor sen) och tänkte lämna tillbaka den i helgen efter att jag fått alla trasigheter sydda. Så jag drog fram maskin och öppnade en brun som sällskap.


-Sååå sista projektet var alltså  ryggstödet till denna stackars stol.


VOJLLA!

Förutom syendet idag så har vi:
-besökt solbergets Loikas. Flickorna lekte så man glömde bort att de var där. Otroligt hur 2 barn kan komma överens så bra. Underbart.
-varit till Bettans och städa bordet.
-till syrran på hemlagade negerbollar o glögg.
-Minimarket snabbhandling
-till mamma o pappa och hämtade våra 24 Iittala Teema tallrikar som vi fick som gåva. Asså hur bäst är inte dom då TACK VÄRLDENS BÄSTA FÖRÄLDRAR (förutom bästa mej själv då).
-3 maskiner tvätt, nu är barnens kläder rätt färg igen, fy fan hur dom såg ut.

Sådärja, Linda här fick du en lista igen  ;)

Nu skulle jag borda flytta en bokhylla från Jeffs rum till Lis rum. Chrille är på Cikada, men jag e ju stark, så jag kanske klarar d själv...


Kommentarer
Postat av: Cindy

Jäklars... va duktig du e. Nackdelen är väl att nu när du har så fin stol blir du sittandes längre dvs. mindre gjort ;-) Kram och hoppas ni får en trevlig lillajul i ert nya fina hem.

2009-11-27 @ 22:20:05
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Tessa

Ooo ja, tack, och inte nog med det. Nu har jag dammsugit o städat lite också, fått i mej en halv Mega påse med ostbågar och flyttat hyllan. Jätteduktig känner jag mej =)

2009-11-27 @ 23:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0