JAG ÄLSKAR ATT JOBBA I HUSET

Idag har jag varit till Lilla holmen 2 ggr. Först med cykel med Jeff på fm. Sen med Li, Jeff och Lotta o barnaskaran på pic nic. Vid tre-tiden kom änglakusinerna Ellen o Dessi och tog hand om barnen så jag kunde åka till bygget o jobba lite. Jag målade golvlister (fy helvete va svårt med oljefärg, kom lite ramsor) och spacklade dörrkarmar o taklister. Imorgon är Li ledig från dagis och vi har lunch bokat med svärmor Runa, som tycker om att samla släkten  =)  sen ska vi gå lite o kika så Michelle lär sig hitta till alla parker, dagis och Lilla Holmen. Sen måste jag göra en avstickare till bygget då förstås.  Ska plåta duktigt med bilder imorn. Har hänt SÅ mkt där sen jag publicera bilder sist.

Nu ska jag snart, snart asså, bege mig i säng.

Kommentarer
Postat av: Målarhustrun

Mycket färg på penseln, börja inte måla i ändan utan en bit in på listen,första varvet är skit! men andra enklare. och framförallt VÄDRA!! Annars kanske du får för dig att måla dom turkosa tillslut :)

2009-06-08 @ 22:21:04
Postat av: Tessa

Å tack Målarhustrun! Smaka färg på tungan då jag kom därifrån idag -alla fönster fast, haha.

2009-06-08 @ 22:23:06
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Lowa

... men hallo... det verkar vara en hel del Ålänningar som myser in din blogg.. du är ju över 1000 strecket ju...ler

2009-06-09 @ 07:35:31
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Camilla

Jaha var mina kids där, bra att veta =)

ses snart för jag kommer med på lunch om Chrille kommer hit t espen i tid

2009-06-09 @ 09:52:25
Postat av: Tjong

Om du rör om oljefärgen, så låt den "stå"

1/2 - 1 timme innan du börjar måla (lägg

dig på soffan en stund) den ska vara

geleaktig när du "doppar" penseln i färgen.

Så flyter den ut finare under tiden den torkar.

2009-06-10 @ 16:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0