Hjälp sökes



K I L I M A N J A R O

Jag har blivit tillfrågad av Annica "Strumpan" Strömberg att följa med henne och bestiga Afrikas högsta berg Kilimanjaro i början av september. En så stor utmaning föll jag ju direkt för och detta är ett enskilt tillfälle att få den till självkostnadspris då Annicas kusin som själv ska med och testa denna bestigning och rutt för att sedan kunna sälja den (han säljer äventyrsresor till Afrika, eller nåt sånt var det).

Samtidigt skulle jag vilja hälsa på mitt fadderbarn Lomayania som bor i Tanzania, nedanför Kilimanjaro i byn Arusha. Hon har varit mitt fadderbarn i 9 år nu.

FÖRHINDER
Då jag nämnde detta för Chrille var han int så avig på idén. Tills han kom på att det ju givetvis kostar, och så ska han ju jobba på Cikada. Vem ska ta hand om Jeff? Han ska även jobba nätter och INGEN har ännu haft Jeff någon natt, trots att han snart är 1 år och 9 månader. Han sover ju som ett arsul, men nog måste väl NÅN kunna stå ut med det en gång i sitt liv? Usch, vad jag vill åka. Finns det ingen som verkligen tycker att jag ska åka och som just nu bara känner att de vill hjälpa till lite som barnvakt någon dag, eller kanske en natt, joo visst e just du lite sugen på Jeff. Det är ju jätteviktigt dehär  =)

Jag vet att jag är störd. Men hur många gånger i livet bestiger man Kilimanjaro? Gör jag det inte nu, kommer jag aldrig att göra det. Jag saknar spänning! Hjälp mej! Någon!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Nä, guuud, vad härligt!!!!

I september jobbar ju jag själv, så jag kan inte ha någon Jeff under vardagarna ialla fall. Men kanske nån helg... så länge jag inte ska kuckelimucka med stockholmar´n ;)

2009-07-24 @ 08:29:30
Postat av: Andréa

Shiiit va cooolt! Du verkar ha så många bra barnisar runt dig så nog fixar det där sig! Om vi sku ha lite större hus sku lillskruttet få komma hit å pola med Aron! Dom sku nog ha kul tillsammans. Men det skulle väl inte va kul att lämna honom med någon som ni inte känner så väl heller.



Aron har inte heller sovit borta utan mig någon gång. Men jag skall nog ge bort honom någon natt snart så jag får sovmorgon.

2009-07-24 @ 08:34:57
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Lowa

Ahaaa... då finns det ngn som har en barnflicka som kanske känner för att jobba lite extra! Va skulle de vara om hon sov hos er och sedan traskade hem till oss på morgonen för att ta hand om 5 troll till... (eh)Någonting måste de väl ändå klara av om man söker jobb som barnflicka eller?? Lätt som en plätt! (ha,ha)

2009-07-24 @ 09:12:06
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Tessa

Haha vilka roliga svar, spec. Lottas =) joo, hon kanske är sån klippa!



Det här gäller ju ca 10 dar, och knappelunda 10 dagars barnvakt. Och JA! Härligt, coolt, häftigt you name it. Jag känner att jag MÅST göra de här!

2009-07-24 @ 09:33:13
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: sandra

Fränt!!! GRÖN LILA av avund. Hoppas faan att det löser sig. fråga morsan och farsan min om dom kan hjälpa till nån natt och dag. Dom saknar ju sina egna barnbarn Sååååååååå....Detta kanske får dom att knipa;)

2009-07-24 @ 21:28:24
Postat av: Tessa

Hah haaa Sandra, jaa dom sku bli bra ställda då =)

2009-07-24 @ 22:29:08
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0