Hur tänker en fem åring?

Li gör mig häpen ofta. Hon tänker lixom så mycket. Bianco har en förmåga att se mycket moloken och ledsen ut då hon inte får tillräkligt med uppmärksamhet. Så idag då hon låg i sin korg och tyckte synd om sig själv säger Li:

-Nåå hon e så gullii när hon ser ut sådär. Jag tror att hon gör sådär så att man ska tycka synd om henne och krama henne.
SANT. D tror jag med, eller rättare sagt så ÄR det.


Ibland vill Li se på film eller spela DS innan hon går och lägger sig om det finns tid kvar. Ca 20.30 ska d va tyst iallafall. Men alla gånger så är man inte så uppmärksam och med. Som ikväll t.ex. Hon skulle få se på sin nya film De 101 dalmatinerna II. Hon skulle bara få se i 10 minuter, sen var klockan halv nio. Jag satt vid datan och hon i sitt rum, typ 2 meter bort.

-Jammen DEE e okej fast jag bara får se början.
-Jaja, se en sväng då.


Medans hon höll på och mecka och bytte skiva så sa hon:

-Mamma vet du varför jag inte pratar med dig då jag ser på film?
-Nä.
-För då får jag se längre, då du glömmer bort tiden. *fniss*


Haha, klöver! Lilla rackare.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hehehe, de är smarta rackare di där glina.

2009-02-18 @ 22:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0