Planering inredning

Igår lämnade i som snabbast kidsen till mamma och pappa och drog iväg till Gottby Matt & Tapet en sväng efter middagen. Snabbt gick det, vi hade ju redan kikat på väggkaklet till badrummet och vi stod fast vid vårt val och valde nu 37 mvh golvklinkers till alla badrum + grovköket. 10x10 cm antracitgrå. Till väggarna blir det aningen mörkare antraciitgrå på nedre hälften av väggen, och matt vita på övre och upp till tak, båda sorterna i storlek 30x60, blir skitsnyggt. Vi kikade även på golvplattor till övriga nedrevåningen i både lägenheten och inne hos oss, det blir 60x60 stora plattor, duuktit snygga tycker jag, även de i grått (döljer dammet väl). Påvägen ut passade jag på att fråga om målbara tapeter. Och siddu Tuija har nog allt hon. Hon hade två olika SLÄTA målbara tapeter i olika tjocklekar, t.o.m Chrille tog sig tid att lyssna, Ett mycket bra alternativ, som jag röstar för. Priset är ungefär som glasfiberväven, men kräver endast ett lager målfärg och är lätta att sätta upp.

Imorgon är det "spackelskola". Rolle (han som bygger huset) ska visa sina kunskaper i hur man spacklar som ett proffs. Vissa delar i hsuet så kan man ju spackla själv. Så jag hoppas jag får tid att spackla typ garderoben  =)  Man är verkligen mitt i detta nu, och det är ju så roligt (tycker jag, frågar man Chrille suckar han bara. Han har ju liite annat att tänka på nu inför säsongstarten av hotellen).

Det händer fortfarande mycket på utsidan, nu lägger de plåttaket för fullt och idag har det kommit upp lite smålister kring fönstren uppe i nocken. Finlir gör så mycket, även om det var snyggt innan oxå. Balkongen är inte klar, inget räcke där. Ska bli intressant att se då det är klart.


Såhär ska d se ut, 4 gubbar i arbete  =)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja detta med spacklingen ser jag ju bara hur ditt snålvatten rinner o ögonen glimmar för att få sätta igång =)

2009-04-16 @ 10:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0