Grototaffering

Går aldrig mer på nå fotografering med de här två kidsen tillsammans - A L D R I G. Vi var för Jeff till den där solstråletävlingen på GeFoto (glöm inte att rösta) och sedan tog vi syskonkort. Men dra mig baklänges i grus, jag var svettigare än på ett bodypump pass, och jag  s k o j a r    i n t e . Helt jävla blöt på ryggen och jag torka t.o.m pannan. Fotografen va lite lam tyckte jag, och jag kämpade och hoppade på som nån amfetamin-apa. Hon frågade ifall Li är fotograferad förut, och ifall vi ville ha henne i samma (fantasilösa) position som d. Men nej tack. Vi är inga såna som har varje års fotografi i ram uppradat i rad från 0-16 år.

De första bilderna på Jeff vart bra, nyhetens behag då vi nyss kommit dit, kul att latcha omkring. När det sedan var dax för syskonkort övergick Lis redan framkallade AdHd till Damp, om ändå EN unge kunde sitta stilla, men nä-hä. Li viftade med händerna som nån uppvriden kanin och Jeff var ur bild på 2 sekunder. Men bilden till "tävlingen" vart ju bra, och det är ju den som det är "brådis" med. Blir det ingen bra bild på dem tillsammans så är det ju aivan samaa, roskis finns ju. "Hatar" ju porträttsyskonbilder, ser stelt och onaturligt ut. Helst skulle jag ha en bild då de leker i naturlig miljö och inte nån uppfejkad studio (Lessa HJÄLP mig!) Men tyvärr så är det ju rätt kallt ute snart och det blir en massa klädbylsningar, härligast skulle vara nakna sommarkort, men sommarn är ju snart tillbaka. Då jävlar. ELLER om man råka hamna på nån varm strand i vinter.

Jag HATAR grototaffering, sa Li efteråt. I agree.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Tänkte just messa dig och höra ifall du också fick lökisar av fotograferingen :o)

2008-10-24 @ 16:19:19
Postat av: Tessa

Hahaha, lökisar e ju bara förnamnet, LP´s all over. Garv. Skönt att d inte bara var jag då. Chrille satt på en stol och tyckte vi va helt tokiga, skulle kunnat fräsi nå passligt till han.

2008-10-24 @ 16:40:55
Postat av: Camilla

Li som annars brukar älska att bli på bild... mutor , hot, bedjan....allt om vartannat har alltid gällt hos oss o suck o stön förstås

2008-10-24 @ 18:05:00
Postat av: Malin

Ja just de, solstråletävling. När måste bidragen vara inne? Har funderat på och gå med Melvin, men han har börjat bli lite blyg så jag är inte så säker på att det är en bra idé. Det är väl inte så många som röstar på gråtbilder =) och de är väl inte så roliga att rama in heller. Haha, undrar just varifrån de fått sin energi, dina ungar alltså ;) Haha -grototaffering, gulle-Li, sött att hon HATADE det fast hon viftade och höll igång.

2008-10-24 @ 20:27:07
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Ja Li BRUKAR älskar att posa (även fast posarna ofta ser ut som om nån håller på o nyper henne i rumpan). Hon såg framemot detta idag oxå, tills hon måsta göra om, och om, och om igen, då brorsan var still max 1,5 sekund åt gången. Gjorde hala ålen i hennes famn osv. När man sen sa till henna att busa lite med honom så man EVENTUELLT skulle få en profilbild på båda då de ser på varann o skrattar. Då gjorde hon den där bita-ihop-tänderna-snett-och-få-psyko-ögon-minen o börja klappa händerna och vifta. Hon fick visserligen Jeff att skratta, men hon såg ju ut som om någon ryckt glassen ur handen på henne. Ja det var en utmaning.



Malin jag tror de fotar nästa vecka till, ring och boka. Ha inte sån där inställning. Han kommer bergis att bli så paff och förvånad när blixten börjar så han inte hinner bli blyg. Annars är det ju inte värre än att gå hem igen. Jeff tyckte d va ascoolt, sålänge han hade sikte på att riva alla ställningar och dylikt längs väggarna. Klart Melvin ska va me!

2008-10-24 @ 20:46:11
Postat av: Malin

Ojdå, lät jag hemskt neg nu, jag tog kanske i lite ;) Tror säkert också att det går bra om vi kommer i tid bara, att han hinner bekanta sig lite med fotografen först. Ska fundera på saken, skulle vara skoj att ha porträtt!

2008-10-24 @ 21:42:13
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha, ja du kan ju fråga om han får sitta rakt framifrån så får ni nog fin porträtt! Nja, neg och neg, ville ju mest få dig dit =) det är jättekul att ha spjuvriga busbilder från när de är i den här åldern. För hur ofta far man till fotografen annars, om det inte är för typ solstråletävling, eller charmtroll -eller va d no heter.

2008-10-24 @ 22:34:37
Postat av: Andréa

Ha, ha, lökisar from hell... Jag tänkte också fara med Aron nästa vecka... Kan ta bild på mina lökisar sen så får du jämföra och säga vem som hade värsta... Lär bli en intresant upplevelse de där...

2008-10-25 @ 14:42:57
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0