Asså jag tänker aldrig aldrig bli ensamstående mamma

Började egentligen jobba kl.17. Men jag tänkte att jag skulle åka dit så fort jag kunde, då det finns oändligt att göra under renoveringen. Efter att jag hämtat Li från dagis kl fyra så var jag på väg till mamma o pappa med kidsen. Men ojdå, kanske man skulle äta nåt först då...hmm...av med barnens ytterkläder, koka nudlar (som man håller sig mätt på ungefär tre kvart). Plocka undan allt blöjröj, metall- och glasreturer från köksgolvet så man kan går där iallafall. Bad Li TA PÅ SIG skorna, mitt i all stress då jag klär på Jeff står hon UTAN skor och istället med byxorna i knävecken och ska visa nå skrapsår hon fått på dagis. Klockan tickar, och så gör även min puls.

Att åka tidigare på jobb gick åt helvete, 16.59 glider jag in på Dillen. Jobba på så plötsligt är klockan jättemycket så jag måsta räkna kassan, låsa dörren och jogga till Avancia. 20.15 började pushen (pump, har bytt namn till push). Efter ombyten och kisseri slank jag in i uppvärmningen.

Vid typ tjugo över nio kom jag hem och då sov minstingen, Li myser i soffan och syrran och Dan välkomnar mig med en skinande diskbänk, skönt! D hade gått bra. Det var för övrigt första gången som Jessica varit barnvakt och hon gilla d. Kanske inte alla dar, men nån gång kan hon å behöva lite action i vardan. För det är just action det är när Jeff är i farten. ALLA skåp ska tömmas (har inga lås så vi får skylla oss själva) helst 10 ggr om dan, alla skor ska ner från sina platser och såfort man plockat upp Pippi-magnetpusslet på kylskåpet så kommer han o plockar ner det bit för bit. Ut över hela golvet, igår låg ena biten brevid toastolen, knappast finns alla bitar kvar, och knappast bryr han sig heller då han prompt ska ha bitarna så långt ifrån varandra som möjligt.

Ja, så nu sitter jag vid datan och bloggar och chattar med kusinerna Sandra o Mia via Skype men ska börja avsluta. Jeff dricker ju midnattsvälling vid tolv, så ingen idé att gå o slagga innan d. Man kan ju alltid hoppas på en natt med kanske 3 väckningar. Och imorgon är det ingen klocka på ringning, för ingen tid att passa (på måndagar går de iväg nånstans vid 9.30, därav brådis imorse). Imorgon är en ny dag. En dag då Malin tar Jeff vid 10/10.30 tiden och Li är på dagis, VAD ska jag göööra ? INTE städa, INTE tvätta.

Natti.


Kommentarer
Postat av: LenaL

Vad skönt att ha gulliga släktingar som ställer upp på barnvakt.

Jag tror att Jeff behöver en pusselkurs med Tant Lena.

Nu kom jag på en sak. Jag har ju gått hemma, på Åland, och ruttnat på att va stilla och inget att göra. Duktigt rastlös. Varför har jag inte kommit på att pusselprojektet inte är färdigt!!?? Fan. Nu e jag i Turku igen...Nästa gång Tessa, då ska vi pussla utav helskotta.

2008-11-18 @ 09:09:14
Postat av: Tessa

Ja härligt faktiskt. Släktingar e bra att ha kan man säga )



Ja d ska vi göra. Sist jag pusslade så satt jag med magen i vädret, så d va 1 fucking år sen! Nästa gång får du böka på med buken på golvet. Hör o dä då du kommä!

2008-11-18 @ 11:38:51
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Nä jag tror inte det är så många som planerar att bli ensamstående för inga är det så lätt heller o man är ju faktist 2 o gör dem =), men tänk sen va du blir o uppskatta min kära bror när han är hemma igen.

Nu behövs dina jobbtider igen om något ska hjälpas.!

2008-11-18 @ 12:49:18
Postat av: Tessa

jobbtiderna kommer ju först EFTER att jag har skaffat barnvakt, märkte du väl kanske nyss på tlfnsamtalet, haha.

2008-11-18 @ 14:08:26
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

imorgon har de lovat finväder, kanske dags för promenad m Jeff =)

2008-11-18 @ 19:20:23
Postat av: - Jack -

fin text :D

Händer ikväll då ? ;)

2008-11-18 @ 19:24:47
URL: http://fotografjack.blogg.se/
Postat av: - Jack -

sv : Snygg bloggdesign ;D enkel och fin =)

Händer ikväll då ? ;)

2008-11-18 @ 19:25:25
URL: http://fotografjack.blogg.se/
Postat av: Andréa

Jag har bara haft morsan och farsan som barnisar än jag, och det är inte ofta. Du verkar ha ett helt hav av frivilliga (och mindre frivilliga?) barnisar, måste va skönt. Och att dessutom ha en skinande diskbänk utan att ha polerat den själv- avundsvärt! Jag tror inte lillbrorsan skulle våga vara ensam med Aron heller... Och Aron skulle nog inte våga vara med honom heller kanske.... Och inga sku bänkarna skina heller när jag komma hem sen. Ack nej, de där bänkarna har jag tydligen blivit dömd till att reda upp helt på egen hand, måndag som lördag, livet ut.

2008-11-18 @ 20:00:21
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Tessa

Camilla du är ju för ljuvlig! Gissa om jag hoppas på fint väder. Fiket är väl öppet i vanlig ordning imorgon? Ska jag laga mat hos er kanske oxå?



Ja d där med barvakter här och där, det är ju för lyxigt, skulle nog varit inlagd på grelle på långtid utan alla nära och kära.

2008-11-18 @ 20:29:19
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0