Sjuka barn forts...

Drog till HC efter en riktig toknatt. Anade öronen på Jeff. Mycket riktigt. Han fick en dos Antibiotika, igen. Andra gången på 3 månader för öroninflammation. När man äntligen började se ljuset i tunnelns ände med refluxmedicinen, så kommer nästa problem. Li klagar lite smått på sitt öra hon med och har sovit med vitlök i örat 2 nätter nu. Dock inga värkmediciner senaste natt, framåt. Nu hällde jag örat fullt med remo-vax och sa att ligg still, jag far till apoteket en sväng. När jag kom tillbaka hade hon somnat i samma ställning. Bra d så får det verka ordentligt. Ska spola ur det ordentligt när hon vaknar, så får hon åka till mommo och moffa och sova inatt som planerat.

Jeff ligger i djupsömn i vagnen sen flera timmar tillbaka, en par supp i rumpan och första dosen penicillin o han däcka på torget till ljudet av square dans eller va d nog var på scen. Vi  andra i familjen drog en typ 2 timmars lunch/fika under tiden, Chrille fick ner en öl, Li hitta dagiskompisar att leka med. Efter 1½ timme märkte vi att hon inte riktigt var sig själv då hon började klaga o ville hem. Tur att hon somnade på soffan, så har hon lite mer ork att njuta av mommo/moffa vistelsen ikväll.

Nu ska jag sätta mig på balcony, där det råkade bli mätarn i botten 50 grader i förrgår, jag slår vad om att Jeff vaknar precis när jag satt mig ner  =)  TREVLIG HELG!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Halloj

hoppas barna är friska igen!

gissade att ni hade en bra kväll då jag såg er bil utanför rökkas då jag stavade til Cika idag =)

2008-05-25 @ 11:06:49
Postat av: Mia

laste just din 'arg' blogg. Helvete ocksaa. 21 fucking comments. Hett amne tydligen. Kanske du ska printa ut kommentarerna o skicka dom till henne? en ide'?Gillade Vickans kommentar- mjolar ner golvet! ha ha

2008-05-25 @ 12:48:31
Postat av: Tessa

Hahaha, jo den va bra, mjölet. D vart hett ämne, kul. Blir fortf. svettig såfort jag tänker på mjöl-Kirsti

2008-05-25 @ 16:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0