Arg!

Alltså vissa människor vill man bara smälla rakt på käften.
Vi var ju till Rådgivningen igår på 6 månaderskontroll + "läkar"besök till hon där seppot (K-rsti K-rlström). 13.15 hade vi tid, och 12.45 tog jag upp Jeff ur vagnen, märkte att han var varm, mätte 39,2, kändes ju tryggt att då vara påväg till nån som kan om sjuka barn. Men tji fick vi.

Först får man nästintill utskällning för att jag inte avbokat besöket då smittorisken för småbarn där på rådgivningen är hög. SÄKERT DE SVARAR I TELEFON SÅ MAN KAN AVBOKA 30 MIN INNAN, SEN DIMPER D NER EN FAKTURA PÅ 25 E "för uteblivet besök" typ dagen efter. Inger där på BVC ska alltid hålla på o rota i mitt välmående, vilket jag tycker är min privatsak. Vilken småbarnförälder som helst har d väl jobbigt mellan varven, men att jag skulle vara i nån depression som hon svamlar om får mig att inte vilja gå dit igen. Visst jag har ju bussiga sömnproblem, kan ju inte sova på beställning direkt, trots typ 5 timmars sömn per natt. Men det kan inte hon hjälpa mig med, unless hon kan skriva ut nå dunderpiller. Så väga, mäta Jeff + fylla i nån jävla kurva, d e hon bra på. Och d kan jag dessutom göra själv. Inte nog med det.

När vi ÄNTLIGEN kommer in till Kirsti, sitter hon där med sitt stelopererade ansikte medans jag rabblar upp Jeffs symtom på vad jag tror kan vara reflux. Hon fick mig att framstå som ett mähä och börja mumla om att jag skulle borda uppsöka ÅHS nya psykolog Elin L-mpi för mina sömsvårigheter. Att det nog är därför som Jeff inte sover, för att JAG inte sover. Sen skrev hon ut nå jävla recept på sån där komjölksfri mjölk från apoteket till honom. Nej jag gick därifrån nästintill kokande. Henne besöker jag ALDRIG igen. Osympatiska as.

Det är ju synd om Jeff, vi hör ju att han har ont nånstans, han gormar ju inte av elakhet, eller för att han märker att hans mamma int somnat ännu (ooh my god!) nej jag tror på s.k reflux, halsbränna som ligger o svider om nätterna. Tutten lindrar för stunden, då han regelbundet sväljer när han har den i mun. Den som haft halsbränna vet att d int e så skönt.

Jeff har feber än idag och Inger trodde att det kunde vara 3 dagars feber som kom rakt på hans förkylning. Han är annars pigg när han e vaken, men sover mer än vanligt (dagtid), inatt har min hand bott mellan spjälorna för att va snabb tillhands när tutten ska i mun. Avvaktar o ser om han tänker bli bättre imorron. Men imorgon ska jag ringa till Barn polikliniken och prata om hans spyende och hans skrikattacker. Inatt sa jag åt Chrille att vi borde föra Jeff hem till hon där kärringen en natt. Usch vad jag hatar, verkligen hatar, när såna som hon uttalar sig om sånt de inte vet nåt om.

Gör jag någon upprörd här nu, förmodligen är hon där Kirsti nåns faster, gudmor eller morsa till nån som läser d här. Fler som har dåliga erfarenheter av henne? För att inte tala om när man var i tonåren. E hon int gynekolog oxå? Nej, jag har aldrig diggat henne.

Kommentarer
Postat av: Kim

ett ord: USCHA!

2008-05-21 @ 15:54:55
Postat av: Alexandra

Jaa varje gång pp recepten ska förnyas så måste man till henne.. Och jaa, det är inte roligt!!!

2008-05-21 @ 15:58:06
Postat av: Annica

Hon är slut i huvudet.När min äldsting var 5-6 år skulle de ju kolla om bägge kulor var nere i pungarna. Nähej du det tyckte inte min äldsting at hon skulle få göra. Okänd krring o klämma på hans kulor. Det fick hon fetglömma. Jag sa att de var ok. Och hennes svar var o hur vet du det, har du utbidnng i detta eller? Vad fan tror hon? Fan har ju tvättat grabben femtioelva ggr och nog vet man hur detska vara på killar i deras kulor.

2008-05-21 @ 18:56:24
Postat av: Mia

e hon dendar med soreasis(hur fittan stavar man d forresten?) handerna? Har ett svagt minne av nan san jag. Hon hade ackliga hander o halsade med en hand som kandes som en dod fisk. huga

2008-05-21 @ 19:44:59
Postat av: Mita

Alltså, jag vet en tjej vars son har det där "reflux", och DET är INTE kul! Men han äter inte speciellt mycket, det gör väl din knodd har jag förstått? Hon har berättat massor, massor så jag kan inte skriva här, då blir det en hel uppsats... Vilka klantarslen dom verkar vara mot dig!!!!!

2008-05-21 @ 20:00:01
Postat av: Pnilla

Den där människan är bland det värsta som trampat i ett par skor.. jag har inte hört om nån! som vart till henne och tyckt om henne.. än mindre fått nån hjälp av henne! ryser av tanken på henne

2008-05-21 @ 20:31:41
URL: http://pnillasblogg.blogspot.com
Postat av: Tessa

Jag njuter jag njuter, mera skit om ragatan vill jag höra. Ja hon verkar vara en riktig mara. Jo Mia, det är eksemnuckan vi snackar om. Och håller med om handslaget, dead fish.



Jo Jeff äter ju nog, men han kan bara äta lite och ofta annars spyr han ju upp hälften, så våra dagar går ut på att äta, spy, tupplura, äta, spy och tupplura. Jätteroligt.



Jävla fin i mun hon var mot Annica då. Hon skulle fan borda sättas på plats en gång för alla. Tänk om alla som ville skulle klaga till hennes överste, då jävlar.



Nej till henne vill man inte ta sina barn längre iallafall. När Li ska på nästa kontroll, tänker jag gå dit som vanligt och sen när vi ska in till henne tänker jag säga "oj är det du, jag tror vi avstår", så drar vi hem.

2008-05-21 @ 21:32:16
Postat av: kussa sandy

Men va i hälvitte?? Prata ju just med dig i telefon så jag hörde denna ramsa redan, men gör som jag. Gå till chefen alt. skriv ett klagobrev och KRÄV RÄTT VÅRD TILL JEFF!!!! Satans hagga!!!

2008-05-21 @ 21:37:02
URL: http://babychillie,webblogg,se
Postat av: anne

jo usch varje gång jag ska till" grävis" så försäkrar jag mig om att det inte e hon!hon e jätte konstig och tittar alltid på en som att man vore en idiot,det var samma sak för mig när jag berättade om erins tunga som kan bli och se lite konstig ut ibland och då har jag forskat lite och kommit fram till att det heter geografisk tunga eller kart tunga och hon verkar bli sur nät man kommer med egna diagnoser men man vill ju att sitt barn ska må bra så man googlar ju på och pratar med andra mammor bara för att få reda på vad det kan vara..men det verkar dom int fatta där!hoppas gulle jeff blir bra snart det e ju konstigt att han håller på spyr ännu när han e 6 månader så det tyder ju på att det måste vara nåt med magen tycker man..och jag lider med dig att du int får sova men jag har ju oxå haft det ganska jobbigt med det där sovande som du vet..och jag har en kompis som brukar säga att sova kan man göra i graven sen! så det brukar jag peppa mig med :) kramis

2008-05-21 @ 21:50:13
Postat av: Mita

Jag igen.....Som du redan vet eftersom jag skivit det förut så har BÅDA mina bruttor spytt som grisar ända till dom blev ett år!!!! Det var skitjobbigt p.g.a alla nerspydda kläder och dyligt men saken är den att dom led inte av det själva (som lille J. verkar göra..). Dom sov som galningar och märkte knappt själva när dom spydde, det bara rann lixom...

Men om han är sådär hela nätterna verkar ju nåt vara på tok....Good luck baby!

2008-05-21 @ 22:10:26
Postat av: Tessa

Jo nu har jag fått nog. Han får fast spy tills han blir 10 o lukta alis bara han int har ont o gormar. Och det har blivit värre på senare tycker jag.



Satan hon där fittan sku man bara vilja bulta sönder. Hon kan väl inget själv om googling, därför hon e så fittig när man kommer med egna forskningar. Ja sova i graven ska jag banne mig köra med jag med, hahahhaa. Den va bra.

2008-05-21 @ 22:43:58
Postat av: Elin

Hon vewrkar pop hon där haha

2008-05-22 @ 11:26:59
Postat av: snuten sandra

Lukta som en alis vill du nog faan inte att han gör tills han e tio....I promise!!!!!

2008-05-22 @ 11:55:39
Postat av: Vickan

Hm... gick till henne på ungdomsmottagningen för en rutinkontroll, hon fick för sej att jag hade kondylom och skrev ut nåt medel jag skulle putsa på muffen... Det där acetonluktande medlet sved som tusan. Och efter en vecka så ringde hon och sa att hon nog misstagit sej, att det hon misstänkte var kondylomvårtor bara var irriterade hårsäckar... hm... är jag den enda som rakat bikinilinjen och fått röda pripplor eller??! Jäkla tant, hon måste väl se skillnaden. Jag var ju mer rödprickig efter det där medlet. Helkaris kärring.

2008-05-22 @ 12:14:40
Postat av: Tessa

Näääe! Men asså ANMÄL HENNE -ALLIHOP, förbannade subba.



Jammen nog får Jeff lukta lite nedspytt fyllo bara han får hjälp nog, inte nedpissad alis kanske. Spyendet lär inte gå att få bort på ett tag, men smärtan.

2008-05-22 @ 14:04:36
Postat av: Sandra

hahahaha..stackars viktoria!!!!! hahahaha.... jag har OXÅ nippor när jag rakar muffen!!

2008-05-22 @ 18:24:24
Postat av: Lena

Iallafall, stackars lilla Jeffen som har pippi. Hoppas att det reder ut sig snart.

Vad hemskt att inte kunna sova. Jag tycker synd om er. Många kramar till er! Håll ut!

2008-05-22 @ 18:33:28
Postat av: Tessa

Jammen stackars Lena o Vickan ja, som råkar ut för henne. Vad har hon för rättigheter att skriva ut ditt och datt hit och dit? Nej pumpen går bara snabbare och snabbare för varje kommentar jag ser här. Morr! Fråga din vettiga bekanta om hon nånsin sett sin faster Le.

2008-05-22 @ 19:03:27
Postat av: Lena

Men Tessa, visste du inte om att hon är min morsa?(Jag har dock en (vettig) bekant som har henne som faster.) Jag har också råkat ut får henne. Och hon är INTE gynekolog. Hon är någonslags barnläkare. Jag försäkrar mig också om att inte behöva komma till K.K då jag måste gå till musgrävarn...



...Usch vad hon är äcklig. Frasiga händer...huuuga.

2008-05-22 @ 22:15:42
URL: http://dolcetto.webblogg.se/
Postat av: Vickan

Ja det är inte så att man hurrar när man går till gyn och får henne som gynekolog... dom där frasiga händerna som mjölar ner golvet när hon håller på. Uwäää. Och när jag en gång var väldigt rädd för att det skulle ta ont så blev hon typ arg och sa att men jag kan ju inte göra nåt, du bara larvar dej. Slappna av nu.

Jättekul när man är en rädd ung tjej som typ dragit sej för att gå dit. Kanske hon borde prata lugnt och sansat och förklara vad hon gjorde. Jäkla torrkärring.

Tack och lov är jag ingen ung och rädd tjej längre, nu har jag fyllt 26 och kan tack och lov gå till en annan gynekolog. Nästa gynbesök kommer bli som en fest!!

2008-05-24 @ 08:05:32
Postat av: Tessa

Ja vettu satan. Hur fan får hon jobb??? Har hon familj? Kan tänka mig att hon är en riktig ensamfis som ingen vill ha, annars så e d synd om hennes man (fru?)



Nej, never more säger jag bara.

2008-05-24 @ 14:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0