Home

Resan var suverän
Startade söndag morgon med Eckerö. Vi körde 5 åländska bilar i karavan, den främsta kunde vägen till Läkerolhallen dit 3 medpassagerare skulle på hockeyläger. Jeff sov nästan hela vägen till Gävle. På motorvägen i Gävle mötte vi plötsligt på ett skyfall. Plötsligt vart sikten lika bra som om man skulle smetat 3 paket smör över hela vindrutan, och när vi väl fick en lucka sikt såg vi hur Pia som körde framför oss svänger in på en högerfil och vi for rakt fram, satan. Men med mig på passagerarsätet kirra dig sig förvånadsvärt lätt ändå, plötsligt står vi på Läkerolhallens parkering.

Vi checkade in på hotellet
Sen åt vi lunch och drog till Furuvik. Fint fint, faktiskt riktigt bra för alla åldrar, dock hann vi inte med poolen där på området som ungarna snackat om hela dagen. Så vi drog till nåt bad, något större än Mariebad, på måndagen innan vi åkte mot Grisslehamn igen. Jeff, som givetvis fick komma med i den bacillspäckade poolen, hade brett leende fr.o.m att man satt honom i vattnet. Han var så trött när vi kom dit, sovdax, han gnällde och var rätt sur i omklädningsrummet, och lagom ogin i duschen och när jag stoppade på honom puffarna. Men det svängde från 0-100 när han fick flyta fritt i bassängerna, o gud så han simma, han sprattlade och sprätta, nös ner i vattnet och var bara så glad.

Innan Tropicanaland, eller vad d no hette, så hann vi med "lite" shopping, jag hoppas min visaräkning slarvas bort i systemet nästa månad, det är farligt med Gallerior: Lindex, H&M, JC, Hemtex m.m. Man kanske kan skylla på att kortet blitt "kapat", när d e så mycket tjuvar i farten? Nåja, det är inte så ofta man shoppar loss, visst kan Visakortet avaktiveras om man inte använder det på länge? =)

-----------------------------------------

-Idag har jag, Li, Jeff och grannbarnet Emma varit till Lumparland och härjat på min gummor o guffars stuga vid Lumparn, härligt. Det var lite dagisaktigt där med "mina" 3 barn, Lis småkusiner Lochlainn och Gabriel. Men ungarna stortrivdes, precis som de vuxna. Inatt har vi bonusbarn. Emma tuttar under loftsängen, de vägrar ju somna, och är säkert vakna ännu, men de vågar int säga nåt för häx-Tessa har redan varit där o spänt ögonen i dom.

Snart Zzzzz (snart)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0