Bye bye Rockoff 2008

Nu är festveckan över och man kan pusta ut
Chrilles dag att gå ut, och jag var ut igår, har mått hyfsat bra idag, kors! Har varit på torget och på Lilla Holmen HELA familjen. Chrille nöjer sig dock med en par dopp och bus med ungarna, sen sätter DAMP-sidan av honom igång och det måste röras på sig. Åter till ämnet. Chrille gick ut, så jag och kidsen vart dumpade och så vart även Jenny och Joel. Så vi  beslöt att göra nåt ihop.

Halv tio ikväll kom Jenny och Joel till oss
Nyss hemkomna från mamma o pappa efter att kikat på nytillskottet NELA (taxvalpen, fittit söt) gick jag omkring halvnaken och svettades i vår 28 gradiga lägenhet, måst ju gå ner en herrans massa kilo vätska i den här värmen. Fixade Jeff i ordning medans man pratade med Jenny och samtidigt "avnjöt" vi var sin öl. Jenny och ungarna gick ut med Bianco och jag lade Jeff i vagnen, han däcka tvärt. Sen trottade jag lite deo i mina svettiga armhålor, klädde på mig och så gav vi oss av mot UMBRA. Smetat på uterserveringen, men plats inne. Vi fick ett bord för 4, vagnen fick plats brevid, så beställde vi lite nattmat av den oserviceinriktade servitören, usch vilken konstig människa, helt i fel bransch kan man säga. Men maten och vinet var gott. Li vart trött och lade sig och sova över sin och min stol. Joel var jättedukig och plötsligt var det raketdax. Väckte Li, som int va sådär mega förtjust i att bli förd till högljudda raketer när hon just vaknat. Lipa typ medan andra wowade och apploderade. Nåja, hon lär minnas att det kanske inte e så fränt ändå att få va vaken länge, eftersom hon tydligen int pallar med. Iallafall så var alla 3 barn mycket exemplariska och medgörliga.



Jenny och Joel, lika som bär.





Jag "Jeff, och Li"



En fördel med berest barn. Kan somna var som helst. Servett för ögonen bara så d mörknar.

Hoppas Jeff blir likadan som sin syster i bortasovande. Okej han ska ha sin tutt, kramdjur o trasa, men sen hoppas jag han kan däcka som hon här. På två matstolar. Underbart. Ja lekte skitskön när vi mötte Lis dagistant pv. em kl. halv ett.  =)  Nämmen HEJ LIII, E DU VAKEN MITT I NATTEN? Hahahaha.



Ja eventuellt så rörde han lite på fötterna, annars sov han sig igenom en middag och ett fyrverkeri. Han är inte så pjåkig ändå lilla Jeff. Han hade bökat lite så lurarna nästans for av, men int fan vågar man börja rätta till dom då sku han definitivt vakna.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för sälliset! Man kände sig allt "dumpad" tidigare. Tur att vi var i samma sits och kunde leka ihop!

2008-07-27 @ 09:43:43
URL: http://jeneli.webblogg.se/
Postat av: Kim

Lika barn leka bäst =)

2008-07-27 @ 12:11:06
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Camilla

osis att jag inte visste det då nu blev det bara look på fyrverkeriet efter seglatsen..

2008-07-27 @ 14:44:43
Postat av: Camilla

29 grader i utepoolen!!! är det varmt eller??? =)

2008-07-27 @ 15:14:26
Postat av: Anonym

E d 29 grader?! ÄNTLIGEN nåt för mig. Fan imorgon kommer vi!

2008-07-27 @ 16:00:37
Postat av: Camilla

=) det var ju precis min mening att jag skulle få träffa min favve svägis o co =)

2008-07-27 @ 17:26:12
Postat av: Tessa

Men härriguuuud, ni som bor på sjön, trodde ni skulle se det från båten =)

2008-07-27 @ 20:08:51
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

haha =) jag kom ju hem alone från föglö för att jobba idag =)

2008-07-27 @ 21:15:06
Postat av: Tessa

Men då ska man ju ringa hon här fattaru väl =)

2008-07-27 @ 21:34:47
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Det var ju det som jag insåg när jag läste bloggen din!

2008-07-27 @ 21:39:33
Postat av: Linda

Hahah! "Jeff och Li". Gullungar! Vilja är nog härlig hon också när en är ute o rör på sig. Hon trivs med lite fart och fläkt verkar det som.

2008-07-29 @ 09:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0