En kort överblick

Ett nedstämt inlägg.

Det har hänt så mkt på kort tid här så jag har inte riktigt varit på humör att skriva. Men jag kan kort sammanfatta att Julafton bjöd på god hederlig julmat hos mamma o pappa. Syrran är i Malaysia, så det var minus ett syskon  i år med. Mycket klappar fick jag trots att jag inte längre är barn. Många fina, tack tack alla. Li fick så många så vi inte orka räkna, jättefina och jätteglad vart hon. När tomten (Chrille) kom med flera säckar klappar dök hon i den första och mumlade om Nintendo DS, -härrigu flicka, här paniköppnar vi inget, sitt ner och samla allt innan du öppnar. Ok ok.

Eva Ringwall och Toffe Hougberg kom som bonusbesök. Senare spåra d ur rejält då bror min vart sur, och dit for den julstämningen. Via Dino´s for jag tårögd, hade inge kul alls, fattar inte ens vad jag gjorde dit. Men jag tror jag fick mig en par skratt iallfall. Jisses vad folk d va ute. Här fick jag ett bevis om att julen INTE är helig, iallafall inte för mig. Julen för mig är god mat med familjen samlad. I år vart d bara god mat. Men visst, det var mysigt fram tills bomben släpptes.

Armen min är inflammerad och jag har nu fått antibiotika för 10 dgr. Hinner precis äta kuren slut tills vi har julfest den 5:e  =)  Jag är som tur är "långledig" dvs. 4 dar, passar ju sig ypperligt så får armen äntligen vila.

Nu ska jag försöka reda upp bomnedslaget här hemma, alla julklappar ligger i stora kassar över hela vardagsrummet, man vet inte var man ska börja.


T r e v l i g   f o r t s ä t t n i n g . . .


Kommentarer
Postat av: Mita

Nej blääää....det låter inge vidare, hoppas allt har ordnat sig och att alla e nöjda och glada igen så som SKA vara på julen! God fortsättning!

2008-12-26 @ 14:01:22
Postat av: Lena

Men det där låter ju inget roligt alls Tessa :( Hoppas allt blir bättre snart iaf :) Om inte annat så ska vi ju ha roligt på vår julfest, inte sååå långt dit nu ;)

2008-12-26 @ 14:49:48
URL: http://lenaworld.blogg.se/
Postat av: Alina

Hoppas du får en bra dag! :)

2008-12-26 @ 14:54:12
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hamnar alltid i bråk med min bror vid större helger. Hinner knappt bli vänner, så är det dags igen...

2008-12-26 @ 15:55:39
Postat av: Tessa

Fattar inte det där. Att börja bråka lixom, det är inte min grej. Speciellt inte på familjemiddagar, som sker typ 2 ggr i året.



Jo Lena vi ska ha JÄTTEROLIGT på julfesten. Snart där =)

2008-12-26 @ 17:21:37
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Malin

Åååh så tråkigt när det ska bli så där. Det är ju maten och samvaron som gör hela julen, precis som du skriver. Trist. MEN vad jättekul med julfest!! Skulle så gärna ha varit på jobbets, men det råkade sig så att Jussi jobbade och vi hade ingen barnvakt =( Hoppas att ni får roligt!

2008-12-26 @ 19:02:21
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Kim

du har svar på fb..hoppas du slipper en andra antibiotikakur ;)

2008-12-26 @ 19:20:35
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: sandra

sorry darling..tråkigt, men vi vet ju hur det brukar va. Man hade ju hopppas att "vissa" sku kunna skärpa sig med åren...Nördigt..

2008-12-26 @ 20:03:48
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: Andreá

Fy vad jobbigt! Julen är helig för mig. Om någon skulle förstöra den skulle jag bli galen och tycka synd om mig själv ett bra tag sen. Hoppas de ordnar sig, o ha så kul på julfesten!



Kramar!

2008-12-27 @ 11:06:46
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Camilla

Familjegräl är ju bara tvi, förstör så mycket o känns så j-..ätte mycket, även om man inte själv kan göra så mycket åt tjafsets start alla gånger, vet bara att det kommer.. =(

2008-12-28 @ 08:02:29
Postat av: LenaL

Jag trodde att det var bara jag som haft en tråkig och stel jul. Glad att den är över.

Normalt att börja bråka på julen. Fy fasen vad nödvändigt.

2009-01-02 @ 09:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0