Livlig kille

Asså ni skulle bara veta energinivån på mina barn. T.ex idag. Li har varit hela dagen på dagis, borde väl vara lite skönt att komma hem o slappa o ta d lugnt tycker man ju. Vi åt. Medans jag höll på och bytte på Jeff (som gjorde sjuttio rumplyft per minut, har han DAMP eller??) på vardagsrumsgolvet, sprang hon omkring o jonglerade med mitt bälte. Jag bad henne hämta rena trosor och byxor, 5 minuter senare gör hon kullerbytta i soffan, med bältet i handen -utan varken trosor eller byxor, sen kommer hon skuttandes med bältet hängandes runt halsen.

-Liii var e kläderna????????????
-Jajust ja, så hoppade hon till sitt rum och hämtade.

Jeff gapa som en blådåre då jag bände ner honom så man skulle få på honom blöjan. Ännu mera arg vart han då han skulle få på sig kläderna. Jag var riktigt svettig och irriterad. Tog en unge under var arm och bar ut dem till bilen, gick in igen och sorterade tvätt som jag skulle sätta på tvättning medans jag var borta. Svett svett svett. Med förlängda nerver gick jag ut till två fastspända barn, hur lugna som helst. Sen till mommo o moffa o lämpade av ett stycke energiknippe på 20 kg, andra bokstavsbarnet fick komma med på kalas.

Asså ska man måsta hålla sig hemma när man har sån röjig unge? Det är ju inge kul alls att åka nånstans då han far på som en ångvält, fara bort o vakta bebis lixom, d gör man ju bäst hemma. Man hinner koncentrera sig på ungefär 2 meningar i en diskussion innan han står o reppar i nån stackars palm, eller river ner allt på närmsta hylla. Li var inte alls sådär när hon va liten, hon var förståndig och lydig. Jeff brister ju ut i gråt med vidöppen mun och huvet bakåt då man säger "nej nej Jeff", om han t.ex är pv till ngt olovligt.

Plötsligt är han väl som min bror var när han va liten. Han var inte gammal då han klättrade högst upp på bokhyllan o ropade stolt "här e ja, titta!"  eller då han klättrade upp flera meter i en björk o ropa samma sak. Isåfall har man att göra  =)  Paraplyvagnen är ju som en guldtacka för mig, för där kan han sitta fastspänd, länge, flyttar vinkel bara lite nu och då , så han får nya saker att titta på, men ta för fan inte ur han ur vagnen och sen försöka sätta tillbaka honom, nej nej, han får sitta där tills det verkligen är kört, när alla majsbågar och riskakor e slut.

Gissa om det var skönt att gå ner och måla och vika o hänga tvätt i tvättstugan i 1½ timme då vi kom hem. Ungarna sover som stockar och imorgon är en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

haha Sampa klarade/klarar heller aldrig av ordet Nej... måste alltid omskrivas på ett svenskt sätt =)Klättra tycker han ju också om o Högt upp men stilla är han på kalas bland okända =)

2008-08-14 @ 20:32:52
Postat av: Tessa

Och så går han hand i hand med en vuxen på stan.

2008-08-14 @ 22:49:04
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0