Ouppfostrade barn är inte kul i en leksaksaffär!

Jag var så frustrerad häromdagen på jobbet. Jag tänkte "d här ska jag blogga om såfort jag kommer hem", men d har jag tydligen glömt bort. Jag drar en kortfattad story:

Det finns en ryska som ofta kommer in med sin 3 åriga dotter. Hon eller någon annan vuxen är inte alltid med den söta lilla flickan, de kanske slappar på KappAhl, medans barnet roar sig på Dillen. I fredags em/kväll kom de travandes in igen, Lilla Lisa, mamman och lillasyster/bror. Minstingen börjar gapa, så ryssmamman sätter sig ner och ammar på en pall i avdelningen 0-3 år. Lisa släpar dit grejer och sitter på golvet framför mamma. Bl.a en 3 i 1 kappsäck för barn, öppnar slänger runt, försvinner utom synhåll till annan del av butiken och kommer tillbaka med nya grejer och visar för sin mamma, som bara sitter gungandes och ammar och ler. Jag tänker int nå mer på d, utan jobbar på. Mamman ammar. När ungen är mätt stiger mamman upp, hämtar Lisa och går ut.

Typ en timme senare när jag går in till docksidan får jag chock. Där ligger kappsäckarna utspridda över golvet, en Nalle Puh lampa där skärmen, foten och kartongen ligger var för sig -på golvet, en söndersliten kramdjursförpackning och kramdjuret borta (som förmodligen ligger nån annanstans i butiken).
HUR FAN KAN MAN SLÄPPA UNGEN ATT LÖPA AMOK PÅ DET DÄR VISET? Sånt gör mig fittig.

Jag har läxat upp Li att hon ska ALLTID sätta tillbaka vad hon än tar från hyllor, vare sig det är godis, leksaker eller kläder, på RÄTT plats RÄTT väg. Eftersom jag själv vet vad man som expedit (snyggt ord förresten) stör sig på. Sist Li var med till Dillen så satt hon på golvet och det skramlade i kulfacken. Irriterat går jag dit och klagar irriterat:

-Vad har jag sagt om att rådda bland kulorna.

-Men mamma, det är nån som har blandat dom så jag plockar bara på rätt.


Där satt hon och sorterade, blåa kulor till blåa kulorna, orange till orange...etc. Litet hugg i hjärtat, men stolt. Där har verkligen informationen gått in i den lilla hjärnan.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag vet ju hur noga du är med b la schleichdjur på fel hylla, så jag kan tänka mig att halssenorna var bra spända när du redde upp det där. Jag blir ju själv upprörd när jag får höra talas om hurdant folk det finns.

2007-09-02 @ 14:14:33
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Tessa

Var sak har sin plats.
På tal om annat. Li ville leka kurra gömma just. Jag gömde mig, hon glömde bort mig och började leka på balkongen mitt i letandet. Kul o stå som ett fån i skrubben. Garv.

2007-09-02 @ 16:46:38
Postat av: kussa sandy + lillan

Nåååå, vad gullig hon e! LI ALLTSÅ!!!! Den där andra ungen`s morsa däremot kan du gott be sprätta...ALLVARLIGT!!! håller fullkomligt med att ungar skall reda upp efter sig så gott det går....Grrrrr.det kokar i en....

2007-09-02 @ 17:18:10
Postat av: Jessica

Kalasbra att du lär din Li var saker ska stå!
Även på Kicks, där jag jobbar, släpper kärringarna iväg sina två- och treåringar att pilla och klämma på ALLT! Alltid lika kul att sopa upp 14 krossade ögonskuggor och nån foundation som ugen tryckt ur halva tuben på golvet.
Å det som mest förbryllar mig är att kärringfan sen står och gapar på oss i personalen över att ungen har förstört sina kläder, eller att vi inte borde få ha produkter framme som kan skada barn.... när nån unge plötsligt ligger och gallskriker vid dofterna för att han/hon sprutat rakt in i ögat.
*suck*

2007-09-02 @ 18:19:08
Postat av: mia

haller med om att man inga ska tro att man e pa ett helt fantastiskt 'dagis' nar man kommer pa ett sant stalle o tror att man kan roja bara o inga maste se till vad ungen sysslar med. Duktigt irrigt.

2007-09-02 @ 22:33:59
Postat av: Tessa

Duktigt man sku spärra ögonen i ungarnas morsor där på Kicks, där hör INTE pilliga, ouppfostrade ungar hemma. I en leksaksaffär ska man bara le och gullas med de små rackarungarna, fast man egentligen skulle vilja rycka dem i örat, eller väntas nu...det är väl föräldrarna man vill ruska i öronen.

2007-09-03 @ 00:17:57
Postat av: Camilla

Men är det inte därför ni expediter finns till o får era höga löner??? (skojja bara)

2007-09-03 @ 14:00:27
Postat av: Tessa

Höga löner, javisst!
=)

2007-09-03 @ 17:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0