Brödoro

Bakade mitt hälsobröd igår förmiddag. Det sker en par gånger i veckan, när det är så populärt, och så går det så snabbt att laga. Men jag måsta ju lämna det i brödformen med en handduk över på spisen när jag åkte till jobbet. För inte går det ju att stycka och frysa ner när det är rykande varmt, men gärna så snabbt som möjligt det svalnat. Brukar dela det på 4 och ta fram 1/4 i taget, så hålls det fräscht.  Nåja, jag tänkte inte mer på det utan lämnade brödkakan där på spisen under en kökshandduk.

Ett dygn senare (idag f.m) slog det mig BRÖDET!!! Lite irri slet jag upp ena fryslådan för att kolla efter den hela nedfrysta brödkakan, men nej. Där låg 3 bitar i en påse, och en var framme i brödkorgen, där de alltid är. Min gulle gulle Chrille, han kan juh!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Visst är det väl härligt när den gladda överaskningen kommer. =)

2007-09-05 @ 10:26:30
Postat av: Tessa

Ja verkligen, man vill lixom åka och söka upp han och pussa o krama lite extra
=)
Håller de och drar ut på de goda överraskningarna på flit mån tro?

2007-09-05 @ 10:37:06
Postat av: Jenny

Haha! Han vill väl inte skämma bort dig, liksom!

2007-09-05 @ 12:08:23
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Camilla

Caj sku säkert kommentera detta med att det är onödigt att skämma bort för det blir så jobbigt då i framtiden...hm =)

2007-09-05 @ 12:19:32
Postat av: kussa sandy och robbe

Receptet på hälsobrödet tack..hagga!!!

2007-09-05 @ 13:23:15
Postat av: mia

dom overraskar en nar man minst anar d. Just nu drommer jag om att han ska komma hem tidigare o skicka L till farmor. Laga sedan en romantisk middag o med alkoholfri ol. Masserar mig tills jag somnar.........hoppsan d var visst nan annans liv, not mine iallafall.

2007-09-05 @ 15:40:16
Postat av: Tessa

Haha för Caj, tror att han och Chrille är lite av samma kaliber. Receptet kommer gravvahagga, lugna ner dig!!!
=)
Mia, ja det finns oresonligt många drömmar som bara ploppar upp i ens huvud, för att sedan spricka. Men det är ju skönt så länge d varar. Fniss.

2007-09-05 @ 17:05:04
Postat av: sanna

hmm..ja tänk att komma hem o tvätten är hängd o det gör ens dag..:)

2007-09-06 @ 11:54:35
Postat av: kussa sandy + lillan

vil gärna passa på och skryta lite om att min kille tog sin gravva-psko-fästmö med sig på ansiktsvård och fotvård igår. Själv tog han bara fotvård ( och tyckte det va gay!!!! men skööönt!! ) ibland överaskar dom..han tror väl han slipper sådant som vaknätter nu då antar jag..morr!!

2007-09-06 @ 16:13:48
Postat av: Tessa

Nämmen jäla lyx du har då Sandra. Men jag kan ju skryta till Susanna och er andra med att tvätten "ofta" är hängd här, nåja ska inga krydda. Men det är inget chockartat ifall d händer om man säger så.
På tal om fotvård. När jag fyllde 30 när vi va i Thailand, måsta jag själv antyda att JAG TROR JAG SKA TA EN FOTMASSAGE IDAG JAG, EDDE OKEJ ELLÄ?
=)
Ha ha ha, så romantisk kille har jag. Men han e bäst ändå.

2007-09-06 @ 20:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0