Härligt med regn

Regn och åska! Det är så härligt, sålänge man får hålla sig inomhus asså. Och det verkligen öser ner, naturen mår bra nu, och höstens kommande svampar, åååh, mums kantarellstuvning säger jag bara. Li tassade in och väckte mig imorse, jag var bergis på att klockan var runt 7, med tanke på hur trött jag var och hur mörkt det var ute. Men jag måsta ju upp o pissa, kikade på klockan 9.15!!! Va i... Okej, du FÅR stiga upp Li. Lite barnkanalen och frukt-frukost innan dagis.

Trots att det bara är ett fåtal hundra meter till hennes dagis valde vi, eller rättare sagt jag, att ta bilen. Fan det sprättar ju upp vatten på vaderna när man går, även om man har paraply. Och dessutom äger jag varken regnkläder eller gummistövlar, skulle jag äga d, så skulle jag nog ha gått...för det gjorde väl du Camilla??? Drog på dig galonerna och gummiopjukksen och traskade iväg med en lika glad Samuel. Skulle INTE förvåna mig.

Vi tog var sitt paraply och gick till bilen, tur fan va d, för trots att vi tog paraplyerna så va vi blöta. Kör mot dagis...Wäktargränd avstängt, ja just ja, de gräver ju där, parkerar på Östra Esplanadgatan istället och fäller "glatt" ut paraplyerna och traskar mot Wäktars. Ho ho! Utbrister jag med dyblöta vader. Ho hooo! VA HÄRLIGT! Nästans skriker Li och har värsta smajlet på fejan. Utanför dagis där de grävt upp vägen var diket fyllt med vatten upp till kanten och var inte långt ifrån att svämma över. Mm kantarellstuvning...

Tur att man är vuxen och får välja själv om man vill va inne eller ute. T.o.m Bianco rynkade på nosen åt det blöta vädret. Fast visst är det underbart att lyssna på regnet som smattrar mot fönsterbläcket, och på åskan som mullrade natten igenom, speciellt när man ligger under täcket.

Kommentarer
Postat av: Camilla

pst Caj var ut 06.30 o måste laga ett stuprör som någon råkat komma imot...han tänkte inte på kantarellstuvningen som du tänker plocka o laga åt oss =)
båtbiljetterna bokade...

2007-05-28 @ 11:57:26
Postat av: Jenny

Seidi var något skeptisk till att uträtta morgonbehoven i morse också. Men visst är det härligt med regn!

2007-05-28 @ 13:59:22
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Tessa

Bianco var ut första gången nu ikväll kl. åtta. Snacka om att kunna hålla sig. Lyfte ut henne kl ett idag, hon bara kisa och gick mot dörren, äckligt blött...

2007-05-28 @ 20:15:25
Postat av: Tessa

Hahaha, stackars Caj
=)
vem är denna någon? Har ni hittat den skyldige?

2007-05-28 @ 20:17:30
Postat av: Camilla

Om vi säger så att Lis kusin skvallra... =)

2007-05-29 @ 08:52:41
Postat av: Linda

ja ni föräldrar kan gott tycka det är mysigt att åka från dagis, andra ska stå i det där JÄVLA regnet hela dagen! (Inte hela, men nån timme nu o då iallafall). Jag kan inte se nått mysigt med regn, så länge jag inte får vara inomhus :P

2007-05-29 @ 22:41:42
URL: http://sumairus.blogg.se
Postat av: sanna

mysigt???nej inte utan sin man i sängen..gäsp bra trött efter nattens åsk vakande...pojkarna bara snarka dom???det är inte normalt då vi hade århundrades oväder rakt ovan strömma,uiii vad jag var skakig

2007-05-30 @ 11:20:26
Postat av: Tessa

Linda: Det är ju JÄTTEBRA att ni är ute trots regnet, stort plus till er. Det är dom dåliga med på Lis dagis, tyvärr
=(
Sen ska man hämta en orastad unge med syrebrist...tänk på svampstuvningen i höst, fniss.
Susanna: Det finns öronproppar. Det har jag sovit med, så känner man bara mullret och inte hör det. Sov från 22.30-8.30 inatt, med öronproppar.

2007-05-30 @ 22:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0