Full bil, inge att glädjas över

"Jag har handlat massa grejer från IKEA till hotellet", fick jag höra i tlfn igår. Jammen d va ju bra tänkte jag.

Efter båt, buss och T-bana till Skärholmen mötte Chrille oss. Med FULL bil!!! I bilen var halva baksätet nedfällt och där låg ungefär hundraelva sopkorgar och trängdes på rad bland några nya tavlor, till hotellet...just då visste jag exakt varför han vågade ta mig med till IKEA.

Nåja, vi behöver ju inte så mycket hem. Men jag lyckades trycka in en sån där jalusi till balkongen, 2 krokar, 2 pack servetter (som bara skrek "ha påskbjudning, vi vill vara på ditt bord!") och 2 pissunderlägg till Lis säng för 49 kr st, kostar väl 49 euro hemma. Nöjd vart jag, för jag hade ju fått handlat NÅT iallafall.

Fast huvudsyftet med IKEA besöket var ju faktiskt inte att handla, utan titta på kök till huset. Och vi hittade 2 fina:
Chrille fastade för ett i antikbetsat trä (som jag kan vika mig för om man hittar fint golv och passande bänkskiva till  =)  
Jag fastnade mest för ett målat antik-gräddvitt, som är mycket lättare att planera med t.ex bänkskiva i trä. Fast "trä är ju trä", har jag hört.

Fröken har nog blivit härdad och van med att sova i vagnen, så hon bad om att få gå och lägga sig lite efter halv tio igår på Ålfen. Be my guest.

Kommentarer
Postat av: Henke

Va, var du på vårat IKEA??!?

Alltså betydde det att du var här o inte hörde av dig.
Nu blir jag ledsen och tänker säga till mamma :-(

2007-03-09 @ 10:21:13
Postat av: [email protected]

Garv!
laddat bilen full själv o släppt dej med, schysst! garv igen...snäll brorsa jag har... snacka om att vara steget före denna gång =)

2007-03-09 @ 12:45:31
Postat av: Tessa

Henke: tror du att du har ENSAMRÄTT på Kungens kurva IKEA eller???????? Tycker du vi ska dra österut (perkkele) för att besöka Kamprads underverk? =)

Svägis: =) Ja det där måste han verkligen ha räknat på. Hmf!

2007-03-09 @ 16:07:32
Postat av: Lena

Det är farligt att åka till IKEA. Förresten, har du Sandras email? helt omöjligt att få tag på henne...
Tjingeling vi ses!

2007-03-09 @ 17:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0