Mycket sömn ger friska barn

Imorse väcktes man av en viskande tös med muminpappan och Elis i famnen "mamma här", så fick jag 2 kramdjur som sälllskap, "jag går och tittar på Svampbob Fyrkant". Trött som man alltid är när man vaknar svarade jag jakande tills jag tittade på klockan 09.44!!! "Ta med en banan medans du tittar! När Svampbob är slut måste vi åka!" försökte jag ropa med mina nyvakna morgonröst. "Okej! Mmmm jag äääälskar banana".

Jag bara måsta dra mig i 10 minuter, annars blir dagen lång. Halv elva till dagis är väl inte så pjåkigt. Vi måste vara omtalade där när vi alltid kommer så sent, runt 10.00 tycker vi är lagom, så slipper man stressa och strida på morgonen, hon har inte varit på morgonsamling på hela veckan. Och hon har det verkligen lyxigt att hon nästan aldrig behöver bli väckt, förutom när man ska med nån tidig färja. Kanske det är därför hon nästan aldrig är sjuk? För att hennes lilla kropp verkligen får sova och vila som den behöver. Sömnen har stor betydelse för immunförsvaret.

Påvägen hem från dagis stod en pappa med sin 3-årige son. Han hade parkerat sittvagnen vid vägkanten i en korsning och ungen satt i, gapande av förtjusning när de tittade på Mariehamns Stads stora åkgräsklippare plöjde det vildvuxna gräset i ett nafs. Det var väl deras morgonrutiner det (eller som vissa skulle kalla det: förmiddagsrutiner).

Om tre kvart väntar jobbet, ska försöka få i mig lite frunch nudå. Vem har förresten kommit på namnet Svampbob Fyrkant? Det är nog det fulaste cartoon-namnet jag hört  =)

Kommentarer
Postat av: Camilla

sov på bara när man kan, why not!
Det är inte bara imunförsvaret det gäller, humöret är OXÅ väldigt viktigt =)
05.15 imorse kommer Sampa o berättar mamma jag behöver bajsa...trötta jag... säg åt pappa =)han är ju pappas pojke eller va??
igår tog vi rekord (åtminstone söndags) 248 gäster, efter 11 timmar på plats gick jag på övervarv.. =)
och inatt blev det för lite sömn = pannvärk=
DU HAR RÄTT!!! SÖMN ÄR VIKTIGAST!!

2007-06-18 @ 12:22:31
Postat av: Tessa

Nämmen javisst e han pappas pojke, du måst styra till det där att han förstår
=)
Oj oj ja, för att inte tala om humöret vid sömnbrist, för både vuxna som barn.
Jäklar vilken hög med gäster, bra d, fast jag är inte avis på dig som måsta jobba just då.
Sömn=1:st priority!

2007-06-18 @ 19:28:42
Postat av: Mia

den heter 'spongebob squarepants' har sa inga vet jag om d e battre pa engelska heller. ha ha

2007-06-18 @ 23:05:44
Postat av: Camilla

Snacka om mungymnastik på ungarna- pedagokiskt?

2007-06-19 @ 08:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0