Söndag 14 januari

Igar var jag, Bitte, Hasse Laaksonen, Seppo, Tompa, David (alanningar) till vattenparken som ligger en bit bort har. Men nar vi traskat dit i typ en halvtimme, sa visade sig att det var smetat med glin dar och det var thai childrens day, alla ungar simmar gratis. Fan ,vilket jävla oljud. Faktiskt bra val av dag. D va bara att traska hemat med mat och ölstopp igen d. Det är ett vattenland med stora och små ruchkanor, sen kan man åka linbana upp till toppen av en skyskrapa där finns en restaurang. Jag sätter dock inte min fot i nån rostig linbana, den såg inte ut att vara uppdaterad under 1900-talet. Men lite vattenrutsch skulle inte sitta helt fel, får se om vi hinner. Drar ju härifrån på tisdag. Hoppsan märkte ni hur jag plötsligt hitta åäö.  

Vi har gjort upp så nu att Chrille åker till Cha-am (i taxi), jag och Li drar till Koh Samui (med flyg) och träffar Lina Andersson och Robert Karlsson. Så får han supa lite i fred, och så går vi inte varandra på nerverna. Lina är ju gravid, så jag tar det gärna i lite lugnare tempo ett tag, då är det bra att det finns befruktade människor att umgås med, haha. Det blir kanske en vecka på Samui, sen är det dax för Krabi och Oscar Vartiainens tempo. Senast då kommer Chrille att möta upp oss. Men jag tvivlar på att han vill vara där utan oss i Sa lange.

Vi är positivt överraskade av Pattaya. Har förstått att det är Thailands rövhål, men så är absolut inte fallet. På Jomtien Beach, där vi bor är det jättemysigt. Visst, det finns en nakenstrand och en bögstrand här oxå, där man kan se feta tyska/finna/svenska ja från alla länder gå hand i hand med nån thaikille. Men man behöver ju inte ligga där och sola o glo. Vi har mest hängt på hotellet som  heter Silversand Villa om dagarna. Helt fint och billigt, 2 stora pooler. Chrille kör sin dagliga promenad varje dag, jag har hakat på en gång, uups. Tänkte att kroppen skulle få lite vila från träning och chocka den med chips och öl, garv. Hörde att det varit en tågolycka i Hua Hin och människor har dött, fy fan va asigt. 

Har fått nytt thainummer: +66890030913, det gamla funkar ej. Mitt finska nummer har jag ej igång, så messa hit om ni saknar mig. PUSS


Kommentarer
Postat av: svägerskan

Halloj,
ska ni dela på er på prinsessans 3-årsdag????
hmmm säger faster åt det.
Men vi saknar er i allafall o lovar fira henne här lite imorgon fast HON inte är med =)
kramar

2007-01-15 @ 09:07:18
Postat av: Twisted

Tjena Tessa! Kan du hälsa Robert att han ska bli farbror i augusti-september... snacka om babyboom 2007 :) Hälsa Lina & Vartiainen(s) också föresten! Ha det bra där nere! /mvh Lillebror

2007-01-15 @ 11:17:22
Postat av: kussa sandy

Asgarav!!!! "smetat me glin"..hahahahh...jaa, du hade väl inga tio i svenska du heller..hahaha ( inga ja heller!!)

P.S Kung Helenius vann igen i Lördags!!!!!!! Han slog ner motståndarn i första ronden..hahaha..helt otroligt!! åker ner nu på fredag igen med morsan och farsan och ett finskt tv-team...Skall försöka att inga visa pattarna!!! hahahaha..puss

2007-01-15 @ 13:34:33
Postat av: sanna

Gratttiskramar till Li! från Noah o Natanael som
saknar henne!
Här sitter man instängd med 2 förkylda ungar ännu..älskar januari och alla dagisbobbor som avlöser varandra..inte ett dugg avis på er....
pool,öl o sol..nej har ju d så hemtrevligt här...ååååååå

2007-01-16 @ 09:52:42
Postat av: kussa sandy

tittade just på resadagboken och fick helt plötsligt sjukt ledsamt efter er......den låtsas balla-snuten fick t.o.m en liten tår i ögat....Snyft! ALLA eså lång borta...Ni syrran, Lina, morsan och farsan, ja alla polare plus att Robbe e i tyskland....Perfekt tidpunkt att börja dricka sprit och få en psyk-fylla! hahaha...älskar er och saknar er alla!!

2007-01-19 @ 06:35:09
Postat av: kussa igen!!

vill oxå att du tittar på tidpunkten när jag skriver......Braaaaaaa tid för sprit alltså!!!hahahah

2007-01-19 @ 06:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0