Idag har jag


-fått sova till 10 (Så sent så att jag inte tyckte det var någon idé att stressa med Sessan till dagis när jag ändå var ledig)
-bakat mitt hälsobröd
-lunchat med Susanna på Dinos ( d va inte igår)
-gjort en massa pappersärenden på stan
-handlat
-vikt 2 maskiner tvätt

-gjort storkok (2 formar) på tonfisk/spenatlasagne och bjöd svärmor och svägis med familj hemma hos dem (vart inte ens nedfrysning trots att jag lagade tonfiskblandningen i 10 Liters kastrullen).

Det känns faktiskt riktigt bra. Imorgon ska jag åka till Bettans och tömma bordet på vad som finns kvar, och se vad som hamnar i fickan. Minst 70 euro hemåt iallafall, på en massa skit. Okt/nov blir det bord igen, fast då med kläder. Är det en med snopp i magen så lär det bli EN HEL DEL kläder som ska sållas, men är det en flicka så är det inte mycket att rensa...ännu. Men jag har ju en stark aning att det är en pojke, en liten Jeff, det bara känns så. Det vet vi om 2½ vecka.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, den där lasagnen låter inte så äcklig. Recept? Jag imponeras alltid över din driftighet! Du faller bra in på klyschan "många järn i elden". Duktig!
Gu... såg en förlossning på teve igår... brrrrr... man vart duktigt avskräckt!

2007-08-28 @ 07:56:56
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Camilla

Tack snälla Tessa för jätte god mat i massor o bröd.
Guld värt!

2007-08-28 @ 08:43:07
Postat av: sanna

ja himmel va du orkar dona på..men man är väl likadan själv går i bara farten fast det blir så tydligt o se det skriftligt:)
jaha det blir en Jeff! tror ej jag hört namnförslag förut:)
tonfisk..hmm men vet att bara man vågar prova din mat så brukar d va jäkligt gott(med risk att man får ngt nytt,nyttigt o ovanligt i sig förstås!)

2007-08-28 @ 09:15:16
Postat av: Tessa

Jenny, receptet kommer...om jag kommer ihåg d
=) många järn i elden? Du är väl inte så tafatt själv, int du heller Susanna (o int du heller Camilla).
Camilla: jag ligger sååå efter i matbjudningar, så ät med gott samvete, du är värd det. Jobbar ju till fem alla dagar och om jag planerat rätt så borde maten stå på bordet de dagar jag kommer hem 17.15 (annars jävlar
=)

2007-08-28 @ 10:28:37
Postat av: Camilla

Ring så fixar jag annars =) man vet ju aldrig riktigt säkert m
våra kära, ibland brukar det komma som ursäktskommentar om att jag ibland är sen o fastnat m munnen..haha

2007-08-28 @ 12:16:43
Postat av: pyret i kussa sandy´s mage

"jo, jag undrar om du kommer ihåg att spara de där kamoflage-bootsen till mig tills våren, att du inte säljer dom direkt "?

2007-08-28 @ 16:43:25
Postat av: Tessa

Camilla, tack du e gulli du. Ska ha d i baktanken. Hitta en lasagnebit till kvällsmål här
=)
Pyret: visst kan jag spara dem, hoppas du får mycket startkapital så du kan betala bra för dem
=)

2007-08-28 @ 19:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0