Forsening

Japp sa vart d. Ryanairs flyget fran Skavsta vart forsenat nastan 4 timmar, sa vi missade planet till Derry. Det vart overnattning i London pa ett B&B. Sov sa helvetes skont. Och bokade ny biljett for 110 euro fran Easy Jet, fick int ett skit tillbaka pa den gamla som vi missa, tur att den va billig. 11.40 gick planet pa fredag morgon, sa vi fick sova ut. Denna gang akte vi till Belfast och tog bussen till Strabane. I Belfast kom vi till bussinfon 13.04 och bussen hade gatt 13.00, satan. Vanta tills nasta gar 15.00. Fika lite och pa med film at Li.
Snart framme snart framme...

Bussjaveln va ju forsenad 25 minuter sen sa Mia och Lochlainn masta sta och vanta vid busshallsplatsen. Dar satt man langst bak i bussen, Li lag och sov hela vagen, och jag pina min pissblasa till storlek XL. Antligen framme 17.30 och Mia hade en kall ol med sig i bilen, den tomde man ju hasta la' vista sa blasan sku tojas lite till. Tack Mia, du e ju guldis du! Sen satt man ju uppe till halvfyra och lamnade nagra tomma olburkar och 2 och en halv flaska vinflaskor efter oss. Mia vart sten. Int jag.

Man va inte lika kaxig nar Li vaknade 7.45... 4 timmars somn, vem har skitit i min mun och satt cement i mina ogonlock? Pa med Bjornbroder pa barbara DVDn och VILA. Dagen har gatt bra trots somnbristen. Li klarar dock inte somnbristen lika bra som jag. Utan blir totalt hysterisk av t.ex en san sak att hon masta dela en dajmgodis med sin smakusin, eller nar han hann satta pa lampan innan hon. En kvarts lip o skrik, stackarn. Lite jobbigt med tidskillnad, men d funkar. Sa d vart ner pa stan nar Mia va korklar =) och luncha dar + leksaksbutik for ungarna och lite skoshopping till barna. 9.99 pund for ett par skor. Jag blir slut, jag vill kopa alla!!! Nu vantar en massa gott...kram!

Kommentarer
Postat av: svägerskan

det vart låååång resa =) skönt att ni är framme nu, ha d bra. kramis.

2006-11-19 @ 10:16:02
Postat av: Vickan

skulle läsa ditt senaste inlägg men det gick inte! texten har hamnat under det gröna fältet till höger! Nåväl, men hoppas ni har det jättebra iallafall, hälsa Mia med familj:) Hoppas jag får träffa er snart. Pussa Li från mej.
Många kramar från Vickan

2006-11-19 @ 19:06:45
Postat av: Tessa

Tur att man kan lite grann da sa jag kunde fixa d =) Snart e vi pv hem igen, tiden har gatt saaa snabbt.

2006-11-19 @ 21:28:46
Postat av: Jenny

Hahaha, herregud vad du är rolig! "Vem har skitit i min mun?" tänkte detsamma igår, men då var jag inte ens bakis! Kom hem igår efter en vecka i min vingliga resväska på hjul.
Men du... varför vaknade du egentligen i gästrummet och varför hade du pappas jeans på dig? Hoppas ni har trevligt på Ajjjelääänd!

2006-11-20 @ 08:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0