Simskola

Håll i hatten. Ska skryta lite över min son här. Jag har tidigare berättat att Jeff är en hejare på att simma. Han simmade (läs tog sig fram under vattenytan) 5 meter när han var 2 år.

Nu har han börjat IFK's simskola på Mariebad. Reglerna säger väl att man ska vara fyllda fem, eller fylla fem inom snar tid vid terminens början för sim & lek. Jeff 4 år hoppade över sim&lek o gick rakt in på intressegruppen. Det måste man få skryta lite om. Det verkar gå riktigt bra också.

När jag skulle hämta honom idag så kom han från stora bassängen "jag ha simmat härifrån och till hopp pallen, så fick jag hoppa sen". Antagligen testar de otroligt duktiga ledarna att de klarar att simma 25 m och belönar barnen med hopp från pallen.

Jag är helt övertygad om att han kommer hålla på med något som har med vatten att göra när han blir "stor". Han har varit begajstrad (hur satan stavar man d??) av undervattenslivet, fiskar, delfiner, hajar, dykning, hålla andan under vattnet i hundra år, bada badkar o vara mer under ytan än ovan. Ja sen han var baby.

Fem ungar släpade man på där i duschen, fast Li o Cassandra hade ej simmat.

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/104957/images/2012/pic_5064aab4e087c3104058fd2a.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig kille du har!!!

2012-09-28 @ 09:08:05
Postat av: Rita

Han är så duktig, Jeff!!

2012-09-29 @ 00:22:16
Postat av: Malin A.

Begeistrad tror jag. Wow, duktigt! Imponerande! Så där är M också, vill vara under ytan jämt. Vågar inte riktigt låta honom hållas, önskar han ville vara lite över ytan med så han kunde lära sig simma :/

2012-09-29 @ 23:05:26
Postat av: Tessa

Malin: han kommer nog upp när han behöver luft. Det är då de lär sig. Jeff satt säkert 30 sekunder på bottnet då han var 2 år. Sen sparkade han sig upp till utan o hämta luft, o snabbt ner längs med stegen igen :)

2012-09-30 @ 18:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0