I tonåren fanns en kille

Han bodde och hängde i Strandnäs bland oss Strandnäsare och var typ 5 år äldre än mig. En schysst kille som såg bra ut.
'
Idag klev han in på Familia, typ 15 år sen sist, men såg i princip likadan ut.
'
"Tjena Tessa hur är läget?
'
-Jammen tjena Patte tack bra, d va länge sen, hur är det själv?
'
"nja, jag väntar på operation"
'
-jaha o vad ska du opereras för då?
'
"har du inte hört vad som har hänt?" Frågade han. Men inte visste jag vad han menade.
'
Sen berättade han den långa storyn som fick mig till både tårar och illamående. Det var ju han, han som blev brutalt söndersparkad på färjan, när han var påväg över till Finland och hämta sin dotter.
'
Han höll på att dö, han låg 143 dagar på sjukhus, han fick hjärtstillestånd 2 gånger och kommer aldrig att få exponera största delen av sin kropp för sol -ever, pga hudtransplantationer och alla operationer som gjorts och skall göras. Med mera!!
'
Men där står han med styrka och berättar i detalj hur detta as till karl slår och sparkar honom sönder och samman och hur han sedan lämnas medvetslös på toaletten på en färjjävel. På andra sidan havet väntar en 4 årig flicka på att få träffa sin pappa...
'
Jag ska försöka sopa undan alla småbekymmer. Jag ska försöka tänka på Patrick så fort småbekymren dyker upp. STYRKA PATTE.


Kommentarer
Postat av: Petra

Ja fy fan vilka idioter det finns!!! Vart så jävla arg när jag läste om det i tidningen!!! Får ens egna små vardagsbekymmer som man härjar om att kännas rätt meningslösa...

2012-09-06 @ 21:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0