Sur dom en citron

Ja träningen går bra. Hade uppehåll förra veckan då jag var strandad i hemmet. Men ingen träning, dålig artrosrygg. Den mår rätt bra nu, bortsett från de oergonomiska övningar man utför vid snöskottning. Helvete för all snö!! Och helvete för att ingen (förutom Jeff som skottar trappan med nöje ibland) gör nåt åt det!! Jag tar snart varmvattenslangen och spolar ikring mig här.

Jag plockar undan, andra plockar fram
Jag dammsuger, andra skräpar ner
Jag skottar snö så inihelvite, snön fortsätter falla
Jag jobbar som satan, andra klagar på att jag aldrig är hemma
Jag måste träna minst 2 ggr i veckan, hotar med att dim nog inte vill ha en mamma med rullator om 5 år

Sååå...
jag har slutat dammsuga och plocka undan, fy faan hur här ser ut.
Jag ska inte skotta mer, tur att man har fyrhjulsdrift.
Jag måste fortsätta jobba i julruschen, tur att man har duktiga barn.
Funderar på att träna fler pass i veckan så man slipper se skiten hemma.

Ja. Jag är fittig nu. Jag räcker inte till. Dom får acceptera d nu bara. DET FINNS EN VUXEN TILL I DET HÄR HUSHÅLLET. Men var fan e han? Banna!


Kommentarer
Postat av: Petra

Ja var är han??? Är det lika ok att du försvinner i veckor och han sköter hem och barn eller...? Kanske dags för dej å ta ledigt åtminstone en långhelg å åka iväg på spa (och ta med bilen) när han kommer hem igen...? (Mohahaaaa....) Kram på dej skrakan, du är skitduktig!!!

2012-12-12 @ 20:29:31
Postat av: Tessa

Ja man kan ju UNDRA om det vore okej. Men jag skulle aldrig göra d sådär länge. Nåja, nu är han hemma (int för att d märks så mycket). Ska definitivt far iväg på nå SPA. Även om jag är värd tre veckors spa, skulle ett dygn eller två duga till mig.

2012-12-13 @ 09:53:12
Postat av: Petra

Gillar!!!

2012-12-13 @ 10:54:53
Postat av: lessa

Satan för julrush, bortakarlar, städa och snö. I agree, totally! :)

2012-12-13 @ 22:45:03
URL: http://www.mizzfixit.wordpress.com
Postat av: Tessa

Jaa! Synd att man e så satans bra själv, så kontrasten till alla sämre omkring en blir så stooor! Man ska sluta va duktig bara.

2012-12-16 @ 00:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0