När jag tappade min telefon

Igår kväll jobbade jag och Anki som vanligt i butiken. Jag gick ut för att kasta en gammal lykta i byggcontainern, och till glassbaren Bellissimo o hämtade en kaffe, på vägen dit och tillbaka så var min telefon borta. Jag letade i bilen, jag ringde 14 samtal till min telefon för att höra ifall den ringde någonstans, men icke. Hade ju redan sett halva mitt liv försvinna, min kalender där ALLT som jag ska göra står, min hjärna var borta! Jag letade ÖVERALLT. Jag såg redan framför mig nåt jävla cepe som hade hittat den i den mörka gränden o snott den. Jag var så arg. Vi letade minst en kvart, tills jag stannade upp och funderade en sista gång var fan den kan va....men för helvete! Jag kastade ju den där lyktan i containern, tänk om telefon hamnat med där!
*
Jag klättrade upp och kikade över kanten, hahahha, där ser man Ankis fejs lysa i displayen "Anki chefen ringer" stod det och hennes närbild på plytet i bottnet på den 1,5 meters djupa containern. Dit hade jag kastat luren och den hade hamnat på tyst. Fy fan va vi skrattade. Vilken lycka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0