Helgen

HÄRREGUUUD!
Som bekant så jobbar jag och Anki alla kvällar under denna kaosperiod som råder på Familia. Ibland slinker det ner lite mer öl ibland mindre. Igår var en dag då det fanns några kalla i kylen på jobbet. Jag åkte dit vid nio och torkade av kartonglådor som har 1 cm slipdamm över sig i sällskap med en björn III. Anki hade jobbat på Mariebad, så hon kom senare. Med sig hade hon två karlar som jag aldrig sett förut "jag hittade två vänner på vägen". De talade i mina öron samma dialekt som Anki (Anki är från Pargas). Efter några minuter insåg jag att det inte alls var nå vänner, utan hon hade sprungit på dem vid bankautomaten 2 minuter tidigare, påväg till jobbet mitt i sena kvällen. Två vilsna män, med humor. Såna behöver vi på Familia! Man garvade ju från första minuten man såg dem -rooligaa. Jag bjöd på öl och vi vart vänner.
*
Rätt snart berättade de att de kört båt från Korppo. Dårar tänkte jag, då det ju faktiskt är Oktober o bäcksvart ute. Men stor båt antog jag att de hade då de hade kört över till Åland på 3 timmar. Men jag började skela när de visade bild på båten de kört, en öppen Buster Magnum, med 225 hästars snurra. WHAT THE FUCK! Jävla Galningar! Iallafall så drack vi några öl medans vi städade där o skrattade så det kom kiss i trosorna. Vissa människor känner man bara den där tryggheten med från första stund, eller vad ska man kalla det när man kan släppa en prutt efter en kvart i samma rum, och vet att det kommer att uppskattas. De förgyllde lördagen iallafall och vi fick höra ryktesvägen idag att de varit på Kino svängt sina lurviga i sina båtkläder, hahaha.
*
Idag har man varit duktig mamma och tagit sig vatten över huvud på Mariebad. Jag och barnen + Ankis dotter Sandra. Både Sandra och Jeff kan ju simma 10-15 meter. Men vad gör man när en simmar 10 meter åt höger och den andra åt vänster, och plötsligt fastnar den ena i strömmarna. Jeff kämpade o simmade mot men kom ju ingen vart. Tur att han inte får panik. Ja man måste testa sig själv ibland, om man fortfarande klarar av sånt där. D gick fint. 3 timmar dödade man där, hur fan går tiden så fort bara för att man badar o lattjar lite.
*
När vi kom hem så åkte Jeff hem till Sandra och Jag och Li pysslade lite. Jag gjorde henne en b-ask:
o b-bilder. Locket är iklätt komönstrat teddyskinn o bottnet fick lite paljetter. Li vart överlycklig. Skulle velat ha tjockt papper, hade bara vanligt tunnt kopieringspapper.
*
Kul att se i ländernas besökarruta här till höger att jag hade en besökare från SARAJEVO idag. Rackarns vad ögona svider. Dax att sova då kanske. Natti.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jo, det stämmer att i vissa människors sällskap känner man sig direkt hur bekväm som helst. De utstrålar någon sorts acceptans. Jag får då och då en jävla lust att bryta arm eller brottas, och då vet man direkt vem som ställer upp och vem som inte fattar någonting alls utan tycker man är helknäpp.



Och sedan en dum fråga: vad är en b-ask? :)

2011-10-11 @ 20:18:53
Postat av: Tessa

Jonna, det där med att brottas håller jag å på med, och får alltid gensvar, hahahah.



B-ask. En som inte är i A-klass =)

2011-10-11 @ 23:59:18
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Dagens garv: "Jag bjöd på öl och vi vart vänner". Hahahaha!

2011-10-13 @ 09:08:04
Postat av: Tessa

Haha, jammen precis så gick det till hahaha

2011-10-13 @ 22:44:46
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0