Duschning

Mina barn bara ÄÄLSKAR vatten. De har växt upp i badkar och Jeff badar eller sitter i duschen och leker med vattnet helst varje dag. Han kan sitta en timme i duschen om han får. Schyssta vattenräkningar. Häromdan ropade han MAMMA KOM! När jag kom dit sade han "jag har gjort en uppfindning. Titta när vattnet kommer här så far det dit o dit o dit. Sen när dom är fulla så häller jag dom på mig". Skitkul o sitta o glo på ett hemmagjort vattenspel, tydligen.
*
*
Min högra hand, Li, sköter shamponering av lillebrors hår. I LIKE. Då kan mamman göra annat viktigt. Som t.ex läsa bloggar o blogga själv.
*
*
*
Det är ju rätt vanligt idag att man har 2 duschar i större hus. Ofta blir ena oanvänd. Men hos oss används faktiskt båda. Chrille duschar alltid uppe, medans barnen tar det som är närmast, förutom om de ska bada badkar, då måste de ju gå upp, själv duschar jag helst nere, i lilla toan. Mysigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0