Mariebad

Jobbade 10-17.30, räknade kassan kvickt o avslutade enkelt o drog hem. Hemma förväntade jag mig två färdiga, ivriga badsugnabarn, som skulle få komma med till Mariebad. Men möttes av 2 nybadade odågor med dyblött hår som inte ens ätit middag. Informationen om att det var ett brådskande Mariebadbesök på agendan kl 18 hade inte gått längre än in i Lis huvve. Jag var fittig o Chrille stod som ett enda stort frågetecken.
Påvägen till badhuset fick Li sig århundrades avläsning då hon inte hade tänkt längre än näsan var lång. Hon ringde mig nämligen lite över fyra och dubbelcheckade ifall det skulle bli simning eller ej. JA fick hon till svar, och lycklig blev hon (farför i helvite hon fick för sig att gå i badet en halv timme senare vete tusan). Jeff visste inte ens om att vi skulle till Mariebad, men medans jag tog ny luft hörde man ett svagt "förlåt mamma" bak från Jeff. Gulle, han hade ju inget att be om uräkt för. Li, den lilla yra minitonåringen fick ett stort MINUS för den här dagen iallafall.
Jag vart helt paff när jag kom hem från jobbet, så jävla sur på allt och alla. Här fixar man och anstränger sig att ungarna ska få kul, så arbetas det emot en. Då blir ja fitti fitti fitti. Skulle det inte varit för att vi var 2 vuxna + 4 barn till som skulle simdejta med oss, så hade Li fått bli hemma, eller alla 3. Jag skulle ha skitit i att fara då. Men det blev helt okej till slut. Fastän Natalie dök i Lis huvve, så hon (Natalie) fick näsblod o Nick gick in i skohyllan med pannan. Tack och lov åt ungarna som två nyvakna björnar från  vinteride då vi kom hem. Middagen till kvällsmål, pasta med korv o ketchup på, o 2 STOORA glas mjölk. Sen  stup i säng, mamman kunde andas ut efter en lång dag. Nu e ja hungrig. Fort nåt i magen innan blodsockret sjunker för lågt.

Kommentarer
Postat av: Petra

Fy sa-an va duktig du e som ens orkar tänka på ett Mbad besök efter en hel arbetsdag! Fattar att du blev fitti! Men som tur är så går de ju över fort... ;o)

2011-05-17 @ 20:24:33
Postat av: Tessa

Ja det gäller att smida medans järnet är varmt, inte sätta sig ner o känna efter =) inte alltid samma energi dock... men fitti blir jag nog titt som tätt när man ska hålla på o tro att man e nån robot som klarar av en arb.dag (ståendes utan paus) o sen fortsätta hetsa när man slutat, till slut kraschar man o sover 14 timmar =)

2011-05-17 @ 23:08:29
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0