Enjoparty!

Jag har inte partys ofta, och nu vet jag varför. För att jag alltid ska hålla på o överdriva. Idag hade jag Enjoparty inbokat. Ja då måste man ju städa lite INNAN partajet, så jag drog fram dammsugarn, o medans jag dammsög började jag syna lister o trappräcken. Men herre min skapare vilken SVINSTIA! Hur kan man bara dissa sånt där?! Så fram åkte trasan och mitt i städningen började jag laga snacks-spett. Brunbröd som dubbel, med mycky smör o en feet skuren ostbit emellan, detta skar jag ju i små kuber och trädde på spett tillsammans med vindruvor, chilisalami och brieost. D va ett jävla skärande, höll på över en timme med tilltuggeg. Och när jag gjort 16 spett fick jag nog, kompletterade sedan med oliver, ostbitar och chili-salami i skålar. 3 skålar popcorn och ett kexpaket, nåra öl och 1½ l bon aqua gick oxå åt.

Tema: BILTVÄTT
Med endast vatten får man bilen skinande ren och ju fler man är desto fortare går d. Så nu är hela bilen handtvättad (på utsidan) och fönstren även insidan, måst väl ta lite instrumentpanel o dammsuga lite så är den sommarfin. Jag köpte en sådan biltvättshandske. Har inget emot att tvätta bilen för hand, det är bara d att Jeff tycker att det är så jävla kul att sitta i bilen när man kör in i biltvätten  ;)

Det brukar vara svårt att få ihop folk till sådana här tillställnignar. Men denna gång kom massor, o på kort varsel. Och efter 7 vuxna + 8 ungar så var det ju dags att dra fram dammsugarn igen då  =) 


Nu står den tidigare nerskitna (av måsar) bilen o skiner istället, helt utan kemikalier! Vi rörde dock inte grisbilen (den gröna), den är det tvättförbud på, det växer mossa på den  =)  kult.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0