Sammanfattning

Nu har jag varit DÅLIG på att uppdatera, men vem läser bloggar i högsommarvärmen? Här kommer en liten sammanfattning den senaste veckan.
Då jag skar mig på en hammare:

Position: Dillen (som besökare, men skulle "bara hjälpa lite"). Högg mig med baksidan av en hammare och rev upp ett 5 cm jack i underarmen. Såret gapade som en stor mandel, som tur var hade de stora klippbara plåster där, så jag knep genast ihop det och tejpade fast -klärt! Sen sipprade d ut blod en par timmar. Men plåstret fick vara på en par dar innan jag vågade ta bort det o byta. Bilden är tagen Dag 5. Rätt schysst lagat va  =) Tog bort plåstret helt och hållet idag, efter 8 dar. Fint, men fortfarande sjukt.

************************************************

Lis första skolavslutning:
Promenad till skolan. Jag kom i efterslänt då jag förde Jeff till Anki först.
Kolla hon har högre klackar än vad jag har!
Ni ser 'HÄR E JAG!!' vink vink vink. Hon måst ha fått d där att hon är så kär i JAG:et, av sin moffa  :)
****************************************************

Biancos operation:
Bianco har haft en fettknöl i juvret. Vi var och visade upp den nyligen då den börjat växa och fick tid för operation. I torsdags var det OP dags och jag förde dit henne på morgonen och hämtade henne totalt uppsnittad över hela buken. Då hade de hittat flera tumörer där inne, och måste tyvärr lämna 2 kvar. De hade redan tagit bort så mycket hud så de kunde inte ta bort mer för då skulle det bli svårt att sy ihop. Nu är knölen på analys, är den elak måste de andra två också avlägsnas. Och så hoppas man på att det inte är nåt mer sen. Hon är ju så pigg o glad den här hunden trots sina 10 år.
På kvällen efter operationen så var det Ålands Självstyrelsejippo på stan. Vi satte Bianco i Jeffs vagn och traskade ner en sväng. Åt på EAT bl.a.
Tryckförband ditsytt. Jag tog bort stygnen och tryckförbandet dagen efter (KUL- ÄLSKAR). Huuuj vilket sår.
Aptiten är på topp. Och så har hon ju fått så fin tröja, trots den så hade hon knaprat bort ett stygn inatt -grr.
Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: sandra

1)äsklings Li va söt hon e:)

2) vittu vilket sår på armen!!!

3) hoppas allt e bra m bjänx..



4) du var blekare än jag trodde...

2011-06-14 @ 21:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0