2 thainegrer i vårt hus


Syrran med Glimma, Li, Jeff och Dan vid halv nio ikväll, liiite lätt dåsiga ungar.

Dan är ju lite av en idol för Jeff.
1) han e brandman
2) han e ambulansförare
3) han kör grävmaskin
4) Dans pappa kör lastbil

Han sade häromdagen när jag berättade att moster o Dan kommit hem från Thailand nu.

Jeff: "Jag tycker om moster. Jag tycker om Dan också. Men ja e lite rädd för Dan...nej...inga rädd, men bara liiite."
Jag: "jag tror du menar att du har respekt för han"
Jeff: "jaa, pesspekt"

Gullit.


Mitt i barnkalaset idag plinga d på dörren. Där stod Dan, och han hade grävmaskin med sig o undra "om vi ville ha gården plogad och om Jeff ville komma med och åka när han ploga. Jeff lyste upp som när han fick kranbilen på julafton och fick vara med och ploga parkeringen, vilken lycka!

Tack Dan! Bättre present på syrrans födelsedag kunde han inte fått!



Kommentarer
Postat av: Thainegrerna

Dan hälsar att det var så lite :)

2011-01-20 @ 21:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0