Li, hon e ju unik

Idag är Chrille i Sverige och jag, som har nada framförhållning, fick ju halvt panik när jag kom på att Li har
1) simning idag
2) hon som hon skulle åka på simning med skulle åka till Kökar
3) glömt fråga barnvakt till Jeff. I vanlig ordning ordnar sig allt med goda vänner omkring sig.

Så 1) Li skippade simningen frivillligt för att 2) få komma till mammas jobb efter eftis 3) Anki o Johnny tog Jeffen med sig hem från dagis.

Li fick vägbeskrivning ner till Familia från skolan och trippade in i X: "här e jag". Glad o stolt, att hon hittade till mammas jobb utan problem. Sen travade hon iväg med en peng till Hesburger o beställde käk alldeles ensam, o gjorde bonusläxor, o lite Winx på Youtube, o lite mingel i Gallerian, lite prova kläder o vipps så vart det promenix hem. Hon var så glad att hon fick vara med mig på jobb.

Jag fick åter igen höra att jag är bästa mamman, så snäll, cool, snygg, kramig, rolig, blir inte arg så ofta, men framförallt snäll tycker hon jag är. Gulligt. Man blir ju glad då, när dottern sitter där, med tårfyllda ögon och säger "jag älskar dig så mycket, asså du e bäst, så snäll mamma, jag skulle aldrig vilja ha nån annan". Gulle gulle gull! Hon e så underbart bäst. Öppen o go, omtänksam, förståndig o hjälpsam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0