Lite tränings snack

Asså nu när jag då har "börjat träna" igen, så har jag några regler jag måste följa.
*
1) bara fett o snask på helgerna (med undantag för igår, då det damp ner en påse chilikryddad chips från kusin Mia på Nord Irland i postlådan, men chili förbränner väl?)
*
2) och före jag ska äta nåt flärrit så måste jag först göra av med lite energi, t.ex en promenad.
*
Eller som Anki o jag gjorde igår innan vi drack ett glas vin o tryckte i oss chips. Först var vi ut o gick med 3 trötta o griniga ungar, bara gnället sätter ju igång förbränningen rejält. Sen när kidsen znusa sött så fortsatte vi med 100 mage, 100 rygg, 100 ben o lite armar. SEN fick vi njuta av det goda. Det var ju lite lillördag igår så vi unnade oss lite nanna. Men snart är vardagsgottet ett minne blott. Man måste ju lixom mjuksluta med sommarvanorna.
*
3) göra nåt minst 30 minuter, 6 ggr i veckan
*
Så denna vecka:
MÅNDAG - BOXERCISE
TISDAG - MARIEBAD, MED EN MASSA UNGAR
ONSDAG - 30 MINUTER PROMENAD + 15 MINUTER STYRKA (hade tänkt åka på Bodycombat, men jag gav ju blod innan)
TORSDAG - (hittills har det bara blitt sovmorgon, får se vad det blir ikväll)
*
En annan sak. Jag har ju inte druckit mjölk eller mjölkprodukter på flera år. Nu håller jag på o börjar igen. Ska se hur magen tål d. Förut fick jag otroliga gaser och gasspänningar, som kolik. Men mjölk är så gott! Tjingeling. Jobbet kallar om en timme.

Kommentarer
Postat av: Petra

Googlade på förbränning vid sömn och konstaterar att vi bränner fett även när vi sover, så en sovmorgon är också träning! ;o)



"Strax under din kroppsvikt i kcal per timme är en normal energiförbrukning vid lugn sömn".

2011-08-25 @ 15:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0