Kolmårdenbesöket

KOLMÅRDEN FREDAG
Vi tog morgonfärjan och körde raka spåret till Kolmårdens Vildmarkshotell. Gjorde ett snabbt matstopp på McDonalds i Nyköping så det var bara att checka in och få biljetterna så kunde vi börja djurparksbesöket.
Vi började med att se på Delfinshowen, ååå de där djuren. De är så underbara, börja ju nästan lipa, ögonen tårades gång på gång. Vilka duktiga djur, Vilket drömjobb att få vara delfintränare. Både Jeff & Li ska bli d när de blir stora, hehe.
Och ett stopp vid gorillorna och schimpanserna, då vart det en lång slushpaus. Säkert en massa asiga E-ämnen i de där knallfärgade dryckerna. Svalkande i den hetta som rådde.
Och så fick vi se elefanterna på nära håll. Riktigt aktiva och letade efter mat på alla roliga ställen.
så avslutade vi med dagens höjdpunkg nr 2. TIGERBUSSEN. In i denna var vi, man får komma tigrarna nära, lite tigerdreggel, tigerandedräkt och tigerråm fick man känna på nära håll. Mäktiga, snygga djur.
Sen tog vi lite middag o var sin öl i hotellets restaurang och hoppade i SPA´T. Vilket lyx. Värsta spa avdelningen där barnen fick härja. Det ingick i priset och vi avverkade 2 timmar innan läggdax där och sen sov alla riktigt bra.
DAG 2 LÖRDAG
Vaknade tidigt (svensk tid vid åtta). Åt en sjudundrande frukost o begav oss till andra änden av djurgården och ett besök på akvariet. Jeff ääälskar djur, myror som fiskar, delfiner och tigrar. Stora hajar och ormar, sköldpaddor och så fick man klappa rockor.
Nu på Rosella. Ikväll vid midnatt blir det att glo på The Nordic Nightmare som kör match på Tyävrrfinska tvåan.
Pr
Prövade ladda upp bilder på Rosella, gick skitbra NOT! Så dom kommer nån annan dag  =)

KOLMÅRDEN FREDAG

Sen åkte vi linbana över Safariparken. Högt högt upp, lite asit först, men sen vande man sig. Här går en brunbjörn.

Vi avslutade med dagens höjdpunkt nr 2. TIGERBUSSEN. In i denna var vi, man får komma tigrarna nära, lite tigerdreggel, tigerandedräkt och tigerråm fick man känna på nära håll. Mäktiga, snygga djur.
In i den här bussen gick via en gång under marken.

Hungriga kissor.

DAG 2 LÖRDAG
Men gullisar, leguan o dvärgsilkesapa delar matskål.
Barnen har varit exemplariska hela resan och inte gnällt alls. Trots 3 timmar i bil vardera väg. MER SÅNT! gilla gilla gilla
Nu på Rosella. Ikväll vid midnatt blir det att glo på The Nordic Nightmare som kör match på finska tvåan.