Underbara sol!

Promenixade runt lite idag, ner till butiken och via dagis o upp till skolan, no stress. Vanligtvis så har man så mycket man ska göra, men idag, ja dagen började såhär:

Vaknade tio över sju (trodde den va 08:10) sprätta upp ur sängen o gick o väckte Li "du måste stiga upp, klockan har ringt". "Nej den har inte d", svarade Li, dödstrött. Hon klev upp, käka frulle, klädde på sig, ringde grannen o frågade om hon ville gå med henne till skolan och precis då hon skulle gå ca. 7.40 ringer hennes klocka på övrevåningen, jag kikar på klockan. SHIT, en timme för tidiga. NÖÖÖRD man e.

Jag hade troligtvis väckts omedvetet av Jeff, som låg raklång framför TV´n som en karl o kikade på nyhetsmorgon med fjärkan i handen "mamma d brinner i TV´n" sa han när jag svepte förbi pv. till Lis rum. Va i hela friden gjorde han uppe före sju?!

Det slutade iallafall att Li gick till grannen o hängde en 45 min innan de gick vidare till skolan. SKÄRPNING TESSA! Nåja, jag hade fått ont i halsen inatt, och jag gillar inte att vara sjuk, så jag knöt vad jag hade närmast till hand, nån skitig Jeffs pyjamaströja, runt halsen, drog dubbla täcken över mig o somnade om. Chrille kom hem efter sitt nattskift o fattade inte riktigt var Li var o Jeff var ensam vaken med kläder o allt på. Jag mumlade fram nåt om att jag hade yrat lite. Sen sov jag till 12.15, åt o promenerade ut. Mycket kryare. Nu känner jag mig lite tjock ih alsen o snoren rinner, men ni ska få se, jag blir banne mig inte sjuk. "Inget tar kål på dig" säger Li "du e så himla stark".



Idag kom Sandra med hem med oss från dagis, vi gick via efteris o överraskade Li med hämtning. "Åå, mamma mitt i vänd tia, jag spelar klart bara så kommer jag sen. Medans så gick jag och småttisarna ut o åkte den STORA rutschen. "Den e så stooor", fegade Sandra lite först. Men skratta högt då hon åkte och skulle göra det om och om igen.

 
Jeff i sin übersnygga våroverall från LENNE, vattentålig o röd som BLIXTEN MC QUEEN.

Nu ska jag nog ta ett fredagsavsnitt av Desperate Housewifes. Imorgon Mora Träsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0