Okkej då:


Ja så är det, butiksägare.
Va!? Fattar inte, hur gick de såhär? Guuu va jag har gått o knipit mun om de här, men men Åland lilla sköter sig och sprider rykten i stan. Vi håller på o ändrar om o fixar lite i lokalen för att öppna på torsdag. Det är min småkusin Anki som dratt mig in i företagsvärden, och ni vet ju hur svårt jag har för att säga nej. Det är en hel del ändringar vi har gjort, och ni som varit in i butiken förut kommer knappt att känna igen er. Vi har målat, skruvat, sågat, galgat plagg efter plagg, sorterat, plockat upp nya varor, haft lite firmafest samtidigt. Det är så kul! Jag som äääälskar barnkläder.

Detta är bara början.
Vi kommer att prova på en massa nya märken och se vad det förblir sen. Det kommer att ta tid att få det så man vill ha det. Men vi har iallafall 2 nya fina märken som heter PIPPI och CeLaVi. Mjuka fina kläder till bra priser. Och det är ju det ålänningar vill ha, att välja mellan billigt och dyrt eller mitt emellan. Vi behåller Riikkas förra märken Minymo och Mayoral. Även Didriksons blir kvar i butiken + en 2nd hand hörna! Vi vill att alla ska hitta nåt i sin smak och plånbok då de kommer in till oss. Få bort dyrhetsstämpeln.

Nu har jag hållit på hela dan o är helt grötig i huvet. Nya tag imorrn! Och välkomna in på torsdag  =)  iiiih!

Har ni frågor om nåt så fråga på. Det kommer att komma en Familia blogg oxå, där ni kan läsa nyheter o kommentera o fråga.


Kommentarer
Postat av: Jänu

Ohh, vad spännande! Om jag hinner ska jag absolut komma på torsdag!!

2010-09-07 @ 05:47:06
Postat av: J

Gud vad kul! Grattis!

Jag kommer definitivt att besöka butiken inom den närmsta tiden.

2010-09-07 @ 06:56:47
Postat av: UlleC

Lycka till!!! Är övertygade om att ni 2 är helt rätt personer för ett sånt här projekt!!!

2010-09-07 @ 07:52:29
Postat av: Marie

Åh, va kul, jättegrattis! Jag höll verkligen tummarna för att du skulle säga att det var det, hade någonstans i bakhuvudet att du funderat på det.Det passar dig perfekt!!!

Jag anmäler mig som stammis direkt!

2010-09-07 @ 07:54:54
Postat av: Camilla

Önskar er så Lycka till!

2010-09-07 @ 09:19:23
Postat av: Åsa

Gu va häftigt!



Spännande! Ja gillade int helt upplägget i butiken före, så de ska bli spännande å se era förändringar! :)



Lycka till!

2010-09-07 @ 10:26:18
Postat av: Petra

Grattis och lycka till! Helt rätt person på rätt plats!

2010-09-07 @ 10:38:50
Postat av: Cindy

Åh va härligt, precis va som behövs i den här staden. Kram från en snart flitig besökare ;-)

2010-09-07 @ 15:28:17
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Lessa

Grattis! Vad kul! Välkommen i klubben!

2010-09-07 @ 15:50:20
URL: http://www.perdidi.wordpress.com
Postat av: Annica

Vad roligt Tessa! Lycka till.. ses sär :-)

2010-09-07 @ 20:40:00
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis! Vad roligt! Jag önskar er lycka till och ser fram emot att besöka en ny fräsch butik!

2010-09-07 @ 21:10:44
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Tessa

Tack tack alla, vi har ju redan hunnit ha firmafest, d tycker jag är bra.



Oj herregu så vi springer o yrar, idag fick vi burnout på Ålcom, hoho, mycket nu. Men vi ses ju där!

2010-09-07 @ 22:37:17
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Eva F

Hoppas allt ska gå bra, och det tror jag ju absolut att det gör. Efter dina inlägg om hur du jobbat på Dillen så du blivit blåslagen så kan jag tänka mig hur du kör på nu!! Lycka till!

2010-09-08 @ 17:09:51
Postat av: Trollmamman Lowa

Är övertygad att detta passar dig utmärkt. :) Lycka till och grattis. :)

2010-09-08 @ 19:08:35
URL: http://trollmammanlowa.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Fantastiskt kul, verkligen! Grattis och lycka till!!! Kommer helt säkert förbi och kikar in i morgon!

2010-09-08 @ 21:23:49
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Hahaha Eva, jo jävlar ni sku bara veta. Många nära döden upplevelser i det här projektet. Det ska bli kul att jobba för sig själv (och Anki) haha.

2010-09-08 @ 22:40:21
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: LenaL

Vad roligt! Jag gick förbi häromdagen och såg lappen att det stod Tessa och Anki. Jag kände på mig att det var du. Kul! Lycka till! Kikar in någon dag. Celavi har kul grejer.



En bra barnklädesbutik behövs på Åland!



Kram!

2010-09-09 @ 19:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0