Jeff 3 år

Ensam som man är för det mesta så måsta jag ju styra ihop hela kalaset själv. Efter kl. 13 hade jag sagt att man får droppa in. 12.40 var jag till Minimarket o handlade ingredienser iförd skitiga joggingbyxor o college. Fixade fram tacosen snabbt och var påväg att hoppa i duschen innan folk började anlända. Det hann jag inte. Så hela dagen strök jag omkring i de där mjukiskläderna. Tur att det inte var så finkänsliga personer på besök, undrar om jag ens hade hunnit borsta håret.

Lagom till middagen dök Chrille upp. Han satte sig ner på en stol, och där satt han o drack öl till midnatt. Och jag satt väl ner ungefär 3 gånger, 14 sekunder per gång. Det är just därför man inte vill ha nå bjudingar, för man får göra ALLT och lite till SJÄLV SJÄLV SJÄLV. In i diskmaskin, ur diskmaskin, diska för hand för att man inte har kärl o bestick så det räcker till alla. Ut med mat in med mat. Imorse när jag steg upp såg det ut som det varit inbrott o tjuvarna haft en brakfest på nedre plan. Jag blunda hastigt o vände på klacken och gick till övrevåningen igen. Nästa gång jag går ner är allt presentpapper o papp i stora papperskassar, alla leksaker plockade i "svarta leksakskorgen" o Li stod i fullan sky med att dammsuga. Jeff hoppa jämfota "ja ha städa leksakerna!" Duktiga älskade barn!


Några få av leksakerna han fick, och det var 95% fordon, han fick även en pyjamas o lite böcker. Så nöjd och stolt kille -3 år. Som ser bussit sur ut på bilden, för att han måsta sitta i stilla för min mobilkamera klarar inte av nåt annat.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Nästa kalas ska jag försöka komma ihåg att ha med ikea plast tallrikarna o skålarna så du hinner sätta dig ner =)

Duktiga ungar o städa på morgonen, impressed!

2010-11-08 @ 09:12:10
Postat av: Cindy

Grattis Jeff :-) Skönt att kalasande är över ;-)

2010-11-08 @ 09:17:42
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Tessa

Hahaha, bra Camilla. För JAG kommer inte att komma ihåg att påminna dig.



Ja kalas e gött, men skönt när det är över.

2010-11-08 @ 11:09:06
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: andrea

Men se så fint långt hår treåringen börjar få! O grattisar till honom! Å en massa maskiner, Aron längtar till julen han. På önskelistan står de mest grävmaskiner,skogsmaskiner och motorcykel.... :)



Fan för att måsta göra allt själv! Ajj hejt it! Att reda upp efter kalas och stora middagar är ju så jobbigt. Man är ju helt färdig när gänget drar och så ser man allt som måste städas. Uäääääää! Men Vilken lycka att ha rara barn som hjälper till.

2010-11-09 @ 07:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0