Magsjuka?

Jeff har haft diarré i flera dagar, men varit annars pigg. Imorse kom han och pirrade vid sängen och började smacka o gulpa, plötsligt kom den, kaskaden av välling, rakt ut mot sängen och det strittade sådär konstnärligt upp på möblerna. Tänkte klokt och stod ju givetvis kvar med honom på plats, backade bara honom lite bort från möblerna. Sen var han på G igen och vi var till stan o käkade lunch. Han käkade inte mycket mer än fetaost o smörgås, men alltid nåt. Sen böade han då han gungade i Alkoparken, där låg de där små finfördelade fetaostbitarna ut över plattorna. Tur så hade jag en flaska vatten åt Bianco i vagnen så jag städade upp. Sen hem o så somnade han i sin fotölj.



Sen åt han middag och var glad, så ville han se på en film och det fick han, han satt tyst en timme o plötsligt hör jag "mammaaa, pippiii". Mötte honom i trappan och såg det där smackandet och fort som fan till toaletten. Där fylldes klinkersplattorna med tacoingredienser. Nu e han på gång igen och röjer hejvilt.

Vafan e d för asigt som går nu? Först diarré i flera dar o nuförst spyr han. 2 ggr idag. Mellan spyattackerna så springer han o leker som vanligt. Själv ligger man ju avdankad o matt en vecka. Jag och Li käkar vitpepparkorn för att inte bli smittade, men Chrille skrattar åt oss o säger att det ENDA han tror på är att ha en ÄKTA RUBIN som är spetsslipad och ha den i naveln.


Igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0