Hård träning

Idag har jag nog gått ner jättemycket i vikt.
Först var jag runt ö.näs-v.näs (1:a gången på 10 år)med min nyfunne vän/småkusin Anki (som råkar bo granne med oss, vara i samma ålder som jag, ha en flicka i samma park som Jeff, och är hitflyttad från fastalandet, där min mamma kommer ifrån, helt sjukt kul med släkt från mammas sida, de bor ju alla andra i Pargas).

Efter middagen så kom världens bästa pappa och sågade ner våra träd.
Jag har noll koll på när pappa for hem, men jag gick iallafall ut vid sex tiden och kom n nu kvart över midnatt, har stått och flisat säkert tretti baljor med flis. Och det finns säkert kvar till sexti till. Ryggen känns mör och själen är tung, nu skulle jag förstås borda duscha innan jag kryper ner under täcket. Men det är ändå obytt där, så jag duschar o byter sängkläder imorgon, ska ju ändå flisa igen då, haha.

Svetten har sprutat o musklerna svidit, mina händer är skrapade, o säkerligen har jag nå revor i plytet oxå, men de syns väl ändå inte bland alla ärrskrap jag håller vid liv. Nu har jag just ätit 2 kalkonmackor o tagit ett glas apelsinjos med havtornsshot i. MUMS. Man va lite hungrig då det enda man ätit sedan middan klockan fem var två morötter. Snacka bantning på hög nivå, förenar nytta med nöje. Hoppas jag kan slå igång efter frukost imorron. Li sa idag när hon tittade ut över allt elände som ligger kors och tvärs över "gården"

- oj oj mamma imorgon har vi mycket jobb att göra!
Jag: Men du sa ju att du tyckte det var tråkigt.
Li: Jammen jag vill ju tjäna pengar.

6 timmars hårt trädgårdsarbete är jobbigt d. Men kul! Ska vila upp mej nu. Imorgon e d sovmorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0