Städning behövs

Det är så jävla stökigt och skitigt här hemma så jag vet inte i vilken ända jag ska börja med eländet. En dag jobb till, sen är jag ledig på fredag. Li sa idag att "på friday ska vi ha städdag, jag sparar betalningen tills det blivit en papperspeng", det var ju klokt sagt. Jag undar bara hur mycket hon ska jobba för att få ihop till en femma. Sist så torkade hon alla golvlister på nedrevåningen och dammvippade mellan spjälorna på trappräcket.

Vad tycker ni? Ska hon knega 2 eller 3 gånger (svägis får inte svara, för hon kommer att säga 5 ggr, 1 euro per gång, haha)? Det tog nog säkert 45 minuter sist. Kul att hon diggar att städa, för det är inte min största passion direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0